Hoppsann er Gravid for 3-Gang Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Jeg fikk en herlig gutt for ett par dager si. kom hjem for 2dager si.første dagen gikk ganske bra både med amming ol. men på kvelden så ble han utrolig urolig. ville ikke sove. men gikk en stund før han sovnet. på natten så måtte jeg ha ham ved siden av meg for at han skulle sove. slik var han på sykehuset og. men med en gang jeg skal flytte ham så våkner han å blir hysterisk over å ikke få ligge der han lå. i går gikk dagen sin laaaange gang. følte jeg måtte amme hele tiden. han suger litt så sovner han. jeg stresser med å holde ham våken. men han vokner ikke før jeg tar ham vekk fra brystet og har lukket igjen bh`n. Brystene mine er så såre og vonde at jeg kvir meg til amming. men når jeg pumper og gir ham det i flaske så roer han seg med en gang. sover jerne lenge og da.men i natt var han så urolig når vi skulle legge os. var rolig hele kvelden men med en gang vi hadde gitt ham mat så skulle han være våken og skrike. mannen min hater når han skriker, syns så synd på ham. så han tramper rundt på golvet i frustrasjon i går. hjelper ikke det sier jeg. ble han sur.prøvde å gi han masse mat både fra flaske å pupp. med puppen sovnet han bare der og da men våkner med en gang vi skal legg ham i senga/baggen. klokken ble halv 2 i natt før han sovnet.gikk fint andre gang han skulle ha mat på natta. gikk kjapt.får flaske lurest det på natt si han sovner før han er mett. så i dag har jeg heller ikke fått til den ammingen. tar rett og slett ikke puppen skikkelig. han er urolig og slepper puppen kjapt hvis jeg ammer fra høyre pupp, men drikker somregel fint hvis jeg gir fra venstre pupp. er så frustrert. klarer ingenting. har så lyst å ty til røyken igjen nå. få noe å slappe av på. bare mannen min å moren min så har fått han til å roe seg skikkelig i dag. jeg har ikke klart det.kan ikke huske det var slik med første mann. verste er at mannen min reiser på jobb neste søndag, å da er jeg alene i en uke med 2stk alene. gruer meg vilt. vrenger seg i magen bare ved tanken. har så lyst å kvile på dagene men umulig pga at det er utrolig varmt på soverommet pluss at jeg har en enorm knute i ryggen så verker konsant. typisk at det alltid skal være noe. lurer på hvordan dette skal ende når jeg er alene med ham. tårene trille ofte nå for tiden. føler meg misslykket som mor. hvordan skal det og gå nhvis det er så fint vær når gubben reiser på jobb og jeg må inn å amme. gutten vår på snart 4 kan ikke være alene ute heller.han er en liten ramp. herlighet som jeg gruer meg. Ammet ikke elste mann, fikk mme. så jeg skulle bli myyyye flinker denne gang sa jeg, men som vanlig så er det en ny ting jeg ikke klarer å gjennomføre. jeg er totalt udugelig. ender vel opp med mme til slutt med denne og.
børdi Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 For det første,, DU ER IKKE UDUGELIG. normalt å være litt nedstemt etter fødsel, og gråte en del.. Min likte også best venstre pupp, ganske vanlig det, mulig det har noe med hjerteslagene å gjøre eller noe sånn...? har du prøvd med brystskjold? Får tak i de på apoteket eller på en barneutstyrsbutikk... Hadde avent sine selv, de setter du utpå brysstvortene og babyen suger på de...(veldig fint om såre vorter trenger en liten pause...) Og også enklere for babyen å få tak,, tenker da særlig på når du ammer fra høyre, siden babyen ikke er så interressert i den... Skjønner godt du gruer deg til mannen drar,, men det klarer du så fint så..Klart det blir slitsomt, men utrolig hva man klarer når man må.. har selv funnet ut at å tvinge seg selv til å tenke litt positivt, hjelper på det meste... -- Og forresten,, MME er IKKE verdens undergang....:-) Barnet har det bra, når mor har det bra:-) gooooooood klem til deg, og masse lykke til
Expat Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 Hei! Jeg er ammehjelper. Har ikke tid til å svare deg akkurat i dette øyeblikk, men kan du sende meg em personlig melding (klikk på nicknavnet og si skriv melding) med emailadressen din, så mailer jeg deg senere i kveld! Nevn også gjerne hvor i landet du bor i meldingen. Så kan jeg evt få satt deg i kontakt med ammehjelper der du bor! Det du opplever er vanlig. Og barselstårene hjelper ikke! Men dette finner vi ut av! Klemmer fra
~Snublefot~ Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Kjære deg. Vet ikke helt hva jeg skal si, annet enn at mme er like bra som mm. Bedre, når dere har det sånn som dette. Hvis du absolutt vil amme, kan du jo prøve å pumpe deg noen dager til sårheten har gått over, og så prøve å amme litt mer, men pumpa meg sjøl en lang periode, og kan ikke si jeg anbefaler det(slitsomt)! Prøv å skaffe deg hjelp med den største når mannen din skal bort, og husk at det er nok mye barseltårene som får deg til å se mørkt på dette. Hvis det vedvarer, bør du bli undersøkt av lege med tanke på fødselsdepresjon... Masse lykke til, trøsteklem fra meg:-)
Kristine :-) Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 Hei! Aller først en stor klem fra meg. Høres ikke ut som om du har det så bra nå. Kjenner meg igjen i det du beskriver og har i ettertid forstått at jeg hadde fødselsdepresjon. Jeg slet også veldig med amming og gren masse fordi jeg ikke fikk det ordentlig til. (problemet mitt var at jeg aldri fikk nok melk uansett hvor mye jeg ammet...) Jeg ga først av puppen og etterpå mme. Etter hvert mer og mer mme. Vet det er veldig delte meninger om dette, men jeg mener at det er bedre at mor klarer å få hverdagen til å fungere og ha samspill med barna enn å slite seg ut med å amme. Kan du få noe hjelp når mannen din reiser bort? Familie eller venner? Husk at det blir fine mennesker av de som vokser opp på mm også!!! Du kan jo også kontakte ammehjelpen for hjelp. Lykke til!!! Dette klarer du fint. Klem fra
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 Dette klarer du!! Men du må jo gi det litt tid. De første ukene ammer man jo hele tiden,det må du bare regne med. Og brystvortene herdes, snart går det bedre. Har tre barn, vært mye alene...vet godt hva du snakker om. Eldstemann var to da baby nr 2 kom, og mannen bare jobbet. Du må ikke gi opp ammingen!!! Snart forstår kroppen og babyen hverandre, så blir det mer rutine på matingen!
ZamZam Skrevet 3. juni 2007 #7 Skrevet 3. juni 2007 Hei... Du er ikke en uduglig mor! Jeg kjenner meg veldig igjenn i det du sier nr en husker jge knapt nok barseltiden pga smeerter, urolig baby og ammeslit, mens med nr to gikk jeg over til flaske etter en uke fordi jeg var mamma til to og grudde meg som en hund til å gå igjennom det samme engang til. Var også alene med to barn da to uker etter fødsel og det gikk faktisk overraskende bra, selv om vi alle fikk halsbetennelse den uka! Hvis du vil gå over til flaske så er det faktisk ok, det er ditt valg! Hvis du vil fortsette å amme så vil jeg anbefale å rope på expat eller blomman som begge er ammehjelpere! De har MASSE info om hva som kan lindre, hjelpe og forbedre den situasjonen! Jeg regner med at du har en mamma som er bor ganske nære, spørr henne om hjelp! Prøv å stress ned og drikk masse! Du trenger ikke å røyke for å få fem min, ta med deg kaffekoppen ut å lukk døra i fem min, det gjør samme nytten!!! Lykke til vidre!!
Hoppsann er Gravid for 3-Gang Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 3. juni 2007 tusen takk for positiv støtte. hjalp godt selv om tårene trillet. når det gjelder ammingen så føler jeg at jeg sviker gutten min med å slutte å amme og heller gi flaske. føler han har blitt vandt til puppen og nærheten. føler med dom som da tar det fra ham. så vil aller helst amme, jeg må få det til. hadde jeg bare klart det. kommer nok til å ta kontakt med en av dere amme hjelpere ja. har nå skrevet noen spm på amme debatten. takk for støtte og forståelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå