Gå til innhold

Du er IKKE på overtid...


Anbefalte innlegg

Skrevet

selv om du har gått over mens og ul-termin. Som regel er ul-termin senere enn menstermin....men du er ikke på overtid før 2 uker etter den termin du har fått oppgitt.

 

Dere har et blått ark regner jeg med (ultralyddiagnostikk), hvor det står når ul-termin din er og når du er på overtid.

 

Jeg har selv ul-termin 4 sep. men er ikke på overtid før den 18 sep.

 

Ville bare informere om dette for4 dem som ikke visste det, eller ikke har tenkt på det.

 

Men skjønner godt en føler seg på overtid når en har gått over terminen sin.

 

Ønsker dere alle lykke til uansett ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så når legene snakker om at man kan gå 14 dager over tiden, så tror du at de vil la deg gå i 4 uker til etter ul termin?

Skrevet

Man er jo på overtid av terminen da. Jordmoren min sier også overtid etter termin. Men det er jo 14 dager før og etter termin som er beregnet som normaltid.

Skrevet

Men greit å holde litt styr på defenisjonene.

Skrevet

to uker etter termin kalles medisinsk overtid.

Man kalles inn til overtidskontroll ca to uker etter termin, og ved de fleste sykehus setter de igang fødselen nå.

 

I vanlig vokabular sier man at man er på overtid hvis man går over ul-termin.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...