cecilies mamma Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 er det noen som har erfaring med dette, enten med egne eller andres barn? jeg kommer til høsten av til å jobbe med et barn med dette problemet. har hørt betegnelsen flere ganger før, men fant fort ut at jeg egentlig ikke vet mye om dette. veldig taknemlig om noen kan hjelpe meg med litt innfo
♥♥ M ♥♥ Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Jeg har en bror med vannhode. Har liten hjerneskade i tillegg. men den merker man ikke noe til. Han er nå 16 år og fotballdommer. han har vært gjennom en hard barndom med masse operasjoner og lange sykehus opphold. så vi er alle kjempe stolt over at han gjør det sååå bra som fotballdommer
cecilies mamma Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2007 vet du om han fikk tilpasset oppfølging i barnehage/små skole? eventuelt hva og hvordan? er kjempe flott at han klarer seg så bra :-)
♥♥ M ♥♥ Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 Han var mye senere utviklet når han var baby/barn. Så han gikk på spesial skoler til ungdomsskolen. han lærte også tegnspråk,. da de ikke visste om han ville bli døv eller tunghørt. mamma og de slet masse med å få det de hadde krav på. hadde støttekontakter som ikke fulgte opp osv. når han kom i ungdomsskole alder, sa de han var for frisk til å gå på spesialskole. noe som førte til masse mobbing og utestenging på vanlig skole. der fikk han heller ikke den oppfølgingen han trengte. han går siste året på ungdomsskolen nå. han skulle nok hatt mer hjelp til ekstraundervisning og slikt. og de kunne fått slutt på mobbingen. men på fotballbanen er han sjefen og ingen kan trakassere han
mto2 Skrevet 3. juni 2007 #7 Skrevet 3. juni 2007 Eg har ein gutt med ryggmargsbrokk og vannhovud. Desse to diagnosane heng ofte saman. www.ryggmargsbrokk.org har ein del informasjon. Sjå brosjyra om vannhovud på http://www.ryggmargsbrokk.org/cgi-bin/ryggmargsbrokk/imaker?id=4591 Elles er det som nemnt over, lurt å søke på hydrocephalus. Det er og diverse habiliteringssenter du kan kontakte for informasjon. Vi er tilknytta Haukeland og Vestlund Habiliteringssenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå