Gå til innhold

Det der med og sole seg når man er gravid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge kan man sitte og hvordan forhåndsregler bør man ta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg sit så lenge eg orkar, men ein blir jo så fort varm. Godt å ikkje bli FOR varm, men kroppen seier frå når det er nok. Viktig å drikke mykje og sjølvsagt bruke høg solfaktor!!

Skrevet

husk også å dekke til magen dersom du er et stykke på vei. fostervannet kan bli varmt, og babyen vil få det varmt

Skrevet

det der har jeg aldri skjønt at folk virkelig mener...

vi bor i NORGE - et av verdens kjøligste land. litt sommervarme tåler babyen i magen. til og med litt sol. jeg kjøper ikke argumentet om overoppheten all den tid det fødes friske barn i afrika, asia og andre steder med tropevarme og sterk sol!

for all del, gå inn og kjøl av om det er ubehagelig! og alle gjør akkurat som de vil. men jeg soler magen. og koooser meg.

:)

Skrevet

Merker selv at det er ubehagelig å sitte for lenge i varmen uten å dekke til magen.

Sitter gjerne ute i 20-30 min av gangen. Da er det blitt for varmt, og jeg får inn og kjøler meg ned :)

Bruker faktor 20, men har blitt knallbrun! Blitt like brun på 3 dager med sol som jeg pleier å bli på ca en måned til vanlig :D

Skrevet

I dag har det vært knallsol og varmt ja. Satt ute sammen med søstra i bikinitopp og skjørt. Bare øverste del av magen var bar, men det er klart det ble varmt under skjørtet også selv om det stengte for det verste sollyset. Jeg klarte ikke sitte så lenge i gangen, var inne av og til for å kjøle meg ned, drikke noe kaldt og spise is. Har vært rolig inni magen i dag, så det har nok vært litt vel varmt til junior ja.. Jeg synes ikke man skal sitte så lenge med magen bar, det blir fort for varmt der inne tror jeg. Dessuten blir de fleste fortere solbrent som gravid, best å passe på. Men dette kjenner du jo litt på selv også vettu, vi har vel hver vår terskel for hva vi tåler =)

Skrevet

Ja jeg har ihvertfall solt meg i helga, magen også!

Ikke nok med at jeg føler meg feit, om jeg ikke skulle gå rundt å være bleik i tillegg! Nå føler jeg meg brun og fjong i sommerkjolen.

Har hjulpet til litt med selvbruner også da.... :-)

Jeg går sterkt ut fra at fostervannet ikke blir mer opphetet enn andre indre organer blir og man kjenner jo fort hvis det blir ubehagelig varmt.

Skrevet

blir fostervannet varmt?Å bebien????Den har jeg ikke hørt?Stemmer dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...