Gå til innhold

uke 24 og deromkring: Hvordan går det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i uke 24 og formen er egentlig ok. Har hatt noen epispder hvor jeg har kastet opp helt uten grunn. Har ikke vært kvalm eller noe, men som sagt så kommer det ganske akutt! Skal ta dette opp med JM i neste uke. Noen andre som har det slik?

Ellers har jeg merket at jeg er hoven i fingrene... Vet ikke om det betyr at jeg har fått vann i kroppen? Er iallefall ganske vondt å bøye de, samt å få av ringene.

Livet er herlig og lillegutt lager masse liv:=)

Hvordan går det med dere andre rundt uke 24?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Samme her, formen er egentlig ganske fin, men jeg har også kastet opp flere ganger helt uten forvarsel og ganske voldsomt.

Føler meg veldig gravid for tiden, selv om formen er bra, jeg har fått så stor mage! Og det er tungt å gå. Er plaget av urolige bein på kvelden og natten.

23 + 3

Skrevet

Jeg er i uke 24 nå. Formen er god men jeg er ganske trøtt. Jeg er endel kvalm om kvelden da jeg er sliten men det er lenge siden jeg kastet opp. Det som plager meg mest er tøtte/vonde bein. Har ikke fått vann i kroppen men leggene er likevel vonde og trøtte. Blir litt bedre da jeg bruker støttestrømper.

Ellers vokser magen raskt syns jeg og det er masse liv:)

Skrevet

så bra å høre at dere har det fint:)

Har et spm ang sparking: Jeg opplever at han sparker ganske så høyt rett under ribbena veldig ofte, og det er nesten litt vondt når han gjør det... Trodde ikke det var vanlig at de sparker så høyt oppe så tidlig? Hvordan opplever dere sparkingen?

Skrevet

..for å svare på sparkespørsmålet ditt først;

jeg har ikke noe sparking oppunder ribbeina ennå.

Sparker mest rundt navelnivå, egentlig.

Kan det han noe å si på din egen høyde, tro..?

Dersom man er lav, så vil jo din livmor stå raskere høyt

enn på en som er relativt høy..? Aner ikke, jeg altså..

Er selv 165 og har ganske mange cm å gå på før

livmor kommer oppunder ribbeina.

Ellers er formen bare fin, den!

Er litt bekymret for en vond hofte/korsrygg

-begynte med en litt nummen følelse for 2 dager siden..

Håper veldig at det ikke er bekkenløsning på gang..! :/

Jobber fremdeles 100% og har ikke hatt noe problem med det foreløpig.

Skrevet

hei hei....min sparker og høyt oppe veldi ofte.Når eg legger hånda på magen der den liksom startaar så kjenne eg veldi godt spark=)

Ellers er formen bra her....syns ting er tyngre og varmen er liksom ikkje så deili lenger. Litt kynnere og litt vond i rygg av og til....litt sånn brå kvalm og små ruskete.Gleda meg til tysdag for da skal eg til jordmor og sjekke om alt er bra=)

Skrevet

jeg er 160 cm høy, så ikke spesielt lav da:) Men vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, må spørre JM om det på neste kontroll tror jeg:)

Skrevet

Her er det full fart i magen ja... deilig!! Foreløpig.. blir vel mer vondt om noen uker ja.. stakkar ribbein! :-)

Formen er grei nok. Sliter med bekkenløsning, så blir sliten og litt "deppings" av det til tider! Men, det er jo en god premie som venter til slutt..

Skal bli spennende hvordan en takler varmen som kommer nå..

Kos dere jenter!

Skrevet

så bra jenter, fint å høre at alt er i sin skjønneste orden:=)

vil gjerne høre fra andre gravide som har begynt å få hovne fingre/tær, er litt urolig pga dette nemlig go det virker ikke som så mange andre har fått det...

Skrevet

Hei! Jeg er i uke 24 + 5 nå. Begynner å bli ganske hoven i beina... må nok invistere i et par crocs! Fingrene dovner bort hele tiden, og om natten er det ganske så vondt, er nok en del vann i kroppen, og varmen gjør det sikert ikke bedre. Det er ekkelt å bøye fingrene ettersom de er hovne. Jordmor sa ikke noe særlig på det, men jeg må¨bare følge litt med på det. Var i konfirmasjon i går, og når jeg kom hjem såg jeg ikke ut, skikkelig hoven, bedre i dag, sitter på verandaen og nyter finværet med beina høyt, flaske vann og ei god bok!!

Ellers er formen ok. Er 50 % sykmeldt, pga litt høyt blodtrykk. Dette har sunket etter at jeg begynte å jobbe redusert.

Kjenner den lille hver dag, men det varierer veldig fra dag til dag synes jeg... noen dager er det voldsomt aktivt, mens andre dager er det så vidt at jeg kjenner noen dult... flere som opplever dette??

Nå bare nyter jeg tida fram til jeg blir skikkelig stor og tung!!

Skrevet

E i uke 25 i dag og formen e helt suuuuper! =)

Har tatt av mæ min nydelig ring (sukk) som æ fikk på julaften (samme dag som æ blei gravid) fordi den til tider stramme sånn, vil ikke risikere at den plutselig sitt bom fast!

Ellers så e det vel bare litt leggkrampa æ slit med no, spseilet i forbindelse med sex, gjerne da pluss på mårran de dukke opp, AU!

Hadde en forstyrrelse på isjasnerven som legen kalte det her for nån uke side, men virke som det e gått over, så no bare nyte æ finværet og sole mæ godt :)

Skrevet

er så redd for at det kan være svangerskaps forgiftning liksom, så er spent hva JM sier når jeg skal på kontroll til henne. Er sikkert bare jeg som overreagerer, men syns liksom det var litt tidlig med vann i kroppen i forh til det jeg har lest.... skal vel være forhøyet BT og protein i urinen osv...

Jeg drikker vann her til den store gull medaljen:=)

Skrevet

ringene mine har jeg satt i et gull kjede rundt halsen, vil heller ikke risikere at de blir sittende bom fast og evnt må klippes av : / hehe...

Kos deg ute i sola:=)

Skrevet

hei!

jeg er 22 fullgåtte uker i morgen:) formen er egentlig ganske grei, men har fått bekkenløsning og det er ikke godt i det hele tatt. har nå vært å kjøpt meg nye sko, for smertene ligger ved lysken og hele det området. I tillegg har jeg en gutt som har funnet sin stilling inni magen min...nemlig helt nederst ved lysken! ikke noe godt det nei!! Ellers er formen veldig bra, så klager ikke. Er blitt sykemeldt 50% så håper bekkenet kommer seg litt etterhvert. Hjelper jo også veldig med varmt og fint sommervær og at neste uke reiser jeg og min mann til Madeira;)

Skrevet

Hei!

Jeg er 25+2 og har det veldig bra. Men jeg kaster opp endel har gjort det mye i 2 trimester....sist gang jeg var til kontroll på sykehuset (går til kontroll der og) tok de en utvidet urinstix som også viste ketoner... jeg spurte om de kunne ta en hos fastlegen da jeg var der sist, den var negativ men den på sykuset var 3 så jeg må tilbake 2 ganger til vekstestimering på sykehuset pga oppkast....

Er bare av og til hoven i ben og fingre, håper jeg slipper det nå når varmen kommer....

Bekkenet kranglet i overgangen til 2 trimester, men det har akupuntur ordnet og nå kjenner jeg bare litt av og til.

Jeg kan nesten ikke vente til babyen kommer, ikke det at jeg ikke liker å gå gravid men jeg er så nysgjerrig på hvem som er der inne....gleder meg sånn til vi møtes!!!

Ha en fin dag alle sammen!

Skrevet

så heldig du er da, kos deg med mannen din på medeidra og den voksende magen:)

Skrevet

Bell: Har du vært kvalm eller har du bare plutselig kastet opp? Jeg har nemlig vært en del plaget med dette siden uke 18. Nesten uten forvarsel kan jeg begynne å kast opp, og ikke rent lite heller.

Er plagsomt og jeg skjønner ikke hav som gjør det. Mamma sa at det kanskje var fordi at alt liksom blir "trøkt" lengre opp samt at en får mer fostervann, men aner ikke jeg... Skal spørre Jm om det OGSÅ:)

Skrevet

Oppkasten kommer plutselig jeg kan føle meg helt fin også plutselig kan jeg bare begynne å brekke meg to tre ganger og da kommer alt, det er som om magen vrenger seg og naboer hører at jeg kaster opp, bor i rekkehus. Noen ganger er det som om jeg får kramper i mellomgulvet pga den kraftge oppkasten. Legene (fastlege og Riksen) skjønner ingenting for dette har jo tiltatt i 2 trimester. Har ikke gått opp i vekt den siste tiden. Totalt har jeg lagt på meg 3 kilo. Og det at der er ketoner i urinen betyr at kroppen tærer på seg selv. Livmoren er å oppunder brystbenet i følge fastlegen, men det syns ikke mye på meg....

Skrevet

Begynner på uke 24 i morgen :-) og formen har egentlig blitt bedre. Dvs jeg har litt overskudd igjen etter endt arbeidsdag (tror kanskje 20% sykemelding hjalp veldig). Ellers gjør sol og varme utrolig mye med humøret - JEG ELSKER SOMMEREN!

Bekkenet er ikke særlig medgjørlig, men når jeg ellers er så frisk og rask skal jeg ikke sutre for mye over det. OK, ikke rask, men frisk ihvertfall :-)

Jeg har også litt vann i kroppen og har stive fingre, men tror ikke det gjør noe så lenge det ikke er så mye...

Har også en vilter liten guttebaby i magen, det er herlig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...