Meg, J & L Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 1år nå i juni. Hvordan skal jeg få han til å forstå at kliping, lugging og biting er NEI? Han gjør det HELE tiden... biter, lugger kliper og synes det er kjempe morsomt. Hvis jeg sier nei, så prater han bare med videre...forstår ikke hva nei er... Sier jeg NEI kraftig, så ler han seg i hel! Prøver å sette han ned på gulvet om jeg holder han.. Og avviser han liksom, men han kommer bare krypende etter... henger i foten min osv... av og til gråter han, av og til ikke. Noen som har noen tips?
cashewnøtta Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Vi hadde en liten periode med lignende problem med vesla her. Hun syntes det var gøy å klapse oss i fjeset, det skjedde særlig når vi bar henne. Det vi gjorde, var å bøye oss ned, holde hendene hennes og si alvorlig "Ikke gjør sånn, nå fikk mamma au. (Så med blidere stemme:)Heller kose sånn!" -også tok vi hendene hennes og viste hvordan hun skulle klappe oss på kinnet. Gav masse positiv respons på kosinga når hun gjorde det av seg selv. Vi ble kvitt problemet ganske kjapt ettersom jeg husker. Er en stund siden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå