Gå til innhold

Har dere begynt å kjøpe ting til babyen enda?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er bare 9-10 uker på vei, men klarer ikke å dy meg når det gjelder å handle inn klær og ting..

Hittil har jeg kjøpt en hvit bamsefleecedress, brun bukse, hvite bodyer,luer,truser og sokker, kluter og pledd. Gleder meg så veldig til å få vite kjønnet, så jeg kan kjøpe ting i andre farger enn hvitt og brunt! :)

 

Hva har dere kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøpte sokker, sånne søte knuteluer og en tigerrangle i stoff når jeg var i 5 uke..Har heldigvis klart å stoppe meg selv i å kjøpe mer ennå ;)

Men det er jo så lite og søtt at det er vanskelig å holde seg..

Skal begynne for alvor når jeg er sikrere på at det går bra :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 6uker på vei, og har ikke kjøpt inn noe enda.

Opplevde en ma da jeg var 11uker på vei i januar, så tror ikke jeg tør å kjøpe noe før jeg er minst 4mnd på vei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hadla litt...hehe....tror jeg er ca 7 uker på vei nå. I dag har jeg vært på Foreldre og Barn festivalen og handla Voksipose, lammeskinn og stelleunderlag. I tillegg kjøpte jeg noen ullstrømpebukser, luer og votter da det var salg i våres. Da var jeg gravid, men mista i uke 11. Men jeg sparer jo bare på tingene så det er ikke så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er i uke 10 nå, og jeg jobber noen vakter i en barne klesbutikk, så det har vært vanskelig å holde seg! Har dog bare kjøpt en ull strømpebukse på salg;) Men den kommende bestemor har tatt av litt! Jeg har begynt på vognpledd i ull, ikke akkurat en sommer aktivitet, men får holde på utover høsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt noen ting. Men har noe strikkeplagg liggende fra forrige graviditet (som gikk galt ca uke 12). Venter med noe som helst shopping til jeg ser knøttets hjerte! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i uke 8 nå, men har ikke gått i slike butikker med vilje. Får vente noen uker til med å handle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke handlet noen ting, tørr ikke før jeg får bekrefta at alt står bra til inni der. Er 6+2 i dag, skal til legen i morgen og håper han kan greie å se hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt ei lita lue pluss sokker.

Skal bli tante i juli, så jeg tenker at jeg kan jo gi det til søsteren min om noe skulle skje.

Har vært på ul å sett et bankende hjerte, så håper at alt går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe

 

jeg har heldigvis klart å la være så langt - har en søster som skal ha barn når som helst nå, så jeg har gitt etter for handle-lysten ved å handle til lillejenta hennes.

 

men når jeg er ferdig med den lille jakken jeg hekler til lille niesen min, så kommer jeg nok til å begynne på noe til min egen baby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i en barneutstyrsbutikk, så her har det gått varmt for seg med plastikken. Har kjøpt uttallige bodyer i alle str. To vinterdresser. Masse mammaklær, som jeg bare venter på å få brukt. Bamser og masse sengesett. Og tre pledd til babyen.. Gleder meg til å vite kjønnet, for da kan jeg endelig slippe meg helt løs med farger. Er forresten 7+4 idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har masse ting fra forje unge vettu,så har ikke kjøpt noe enda,men har vært i baby butikker flere ganger for og kjøpe men finner liksom ikke noe jeg faller for enda og det er jo egentlig bra det da...:))) men klarer ikke dy meg snart...er 10 snart 11 uker på vei nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med du. Gleder meg til å se kjønnet jeg også, så jeg kan handle litt fine farger. Men har handlet litt allerede. Kjøpte noe ulltøy på salg i våres. Blandt annet noen strømpebukser, en bukse og jakke, votter og lue. Har kjøpt en bukse og litt utstyr. Har en god del fra før da, så det er ikke mye vi trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke kjøpt noe enda er snart 11 uker på vei, men har lovet mannen min å vente tul jeg er 12 uker på vei. DEt er jo bare 8 dager til så jeg skal nok holde ut, men gleder meg veldig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har unngått slike butikker foreløpig, er 10+3 nå og vil vel vente til etter uke 12. Men strikker, det gjør jeg!!! Strikket en dress med lue og sokker, holder på med vognteppe- langtidsprosjekt og har startet på verdens kuleste vognpose - strikkes. Så får dagene til å gå på den måten. Men gleder meg selvsagt til å handle også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke kjøpt noe, men har avtalt med ei venninne å kjøpe vogna hennes hvis alt går bra:)

er 11+1 idag:) så begynner å nærme seg uke 12 ja:) så regner med at dette kommer til å gå bra:) men tror ikke jeg tør begynne å kjøpe noe før etter den ordinære UL som jeg har fått innkallelse til den 7 august:)

først da tør jeg begynne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke handlet noe før jeg vet at alt er bra inni der..men det er ikke lett å gå forbi alt bitte lille tøyet overalt.!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på sånn natt åpent idag så da kan det hende jeg kjøper noe idag...er jo så morsomt da:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en del kjønnsnøytrale babyklær på salg i januar, før jeg var gravid første gangen. Så det har jeg enda. Og sist jeg var gravid (SA), så strikket jeg et sett med sparkebukse og jakke.

Men etter SA bestemte jeg meg for å vente litt, og har siden februar strikket en genser til min kjære mann. Nå er den ferdig (er litt strikkegal...), så jeg har begynt å strikke et par labber til det lille gullet mitt:)

 

Tror jeg venter med å kjøpe mer klær til etter fødselen nesten, tipper jeg får en del + arver en del. Men jeg kommer nok til å strikke noen plagg, har planlagt en varm dress i ull, blir jo en vinterbeby, og så kanskje en genser i str 6 mnd. Og så skal jeg strikke masse labber og sokker i ull, det trengs sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...