Gå til innhold

Klyster i graviditeten - Hjelp noen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har lenge vært plaget med kraftige luftsmerter og forstoppelse, og har samtidig åpning i livmorhalsen min. Er 23 uker på vei og var på føden i går. Jeg har tidligere spurt jordmødre og leger om jeg har kunnet ta klyster, bare for å få satt ting i gang så jeg slipper disse forferdelige smertene, og dette påvirker også de kraftige kynnerne jeg har til stadighet. Da fikk jeg først beskjed om at nei det måtte jeg ALDRI ta, med tanke på livmorhalsen min og slikt. Så jeg har gjort som jeg har fått beskjed om i mange uker, drukker litervis med vann, spist fruktfiber, svisker, biola og linfrø, men disen jeg har sengeleie og ikke får rørt på meg, så blir det bare verre og verre.

Jeg var på føden i går og fikk da beskjed om atd etv ar like farlig for meg i min situasjon å gå rundt med forstoppelse som det ville være å ta klyster, og fikk beskjed om at dette nå var siste utvei og at jeg nå MÅ ta klyster.

Jeg tok dette for en halvtimes tid siden. Det står på pakka at det skal fungere i 5-20 min før man går på do, men jeg klarte ikke å holde meg mere enn ett par min. Og det var ikke rent mye som kom ut (beklager detaljene). Men nå som jeg ligger i senga, så er nurket mitt blitt helt gæren inni magen min, sparker som en gal og virker kjempe stressa. Tror jeg aldri har kjent at han har vært så aktiv før. Jeg synes dette er kjempe skummelt..

Noen som har tatt klyster under graviditeten før og som kan berolige ord ? Har isåfall ungen reagert på dette, og vet dere om dette er farlig/unormalt ?

Jeg har ringt føden hver dag nesten i en uke nå, og vil ikke ringe dem igjen før jeg vet at jeg trenger det.

Svar settes stoor pris på :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Odyssey og det nydelige nurket
Skrevet

jeg tok klyster dagen før mitt ks. og det kom heller ikke ut så sinnssykt mye. kan hende du tok det på "feil" tidspunkt. men det kom mye mer senere på kvelden.

utover det har jeg aldri hørt at det er farlig med klyster, ser jo mange av damene her inne bruker det..

men dette går kjempebra, ingenting å uroe seg for. bedre at han/hun er stille enn våken vel? men; jeg er ingen lege. så ring om du er redd.

Skrevet

haha våken enn stille vel*... går i surr

Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Ja det er helt klart kjempe fint at han er aktiv inni der. Men jeg synes bare at det er skremmende at han ble så veldig mye mere aktiv enn han har vært tidligere akkurat nå.

Spessielt med tanke på at jeg først fikk beskjed om at jeg overhodet ikke måtte bruke klyster nå siden livmorhalsen min er åpen.

Men jeg får satse på at dette går bra, og at jeg engster meg uten grunn :-)

Også får jeg håpe at det løsner litt inni her etterhvert, så jeg får tømt magen min litt mere enn den nå ble tømt.

Igjen, takker for svar :-)

Skrevet

Oi, det fikk jeg ikke med meg eller kanskje du ikke skrev det, da er det kanskje andre regler som gjelder.

Men hvis de sa du måtte ta klyster så regner jeg med at det går bra?

Ja jeg måtte i alle fall vente en liten stund før jeg måtte skikkelig på do.. var ikke noe særlig haha ;)

Skrevet

Hehe, nei det var ikke bare bare skal jeg si deg ;-) Jeg kneip igjen så lenge jeg overhodet klarte, og det var ikke mange minuttene. Trodde jeg kom til å bli sittendes på do i en times tid etterpå, men neida, fiks ferdig etter 3 min, hehe. Får satse på at det ihvertfall fikk satt i gang systemet litt og lettet litt på "trykket" :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...