Gå til innhold

Når byttet dere bilstol?


♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min vokser ut av babystolen, hjelp!!!

Men han er ikke mer enn 4 mndr, 2 uker og ikke 7 kg en gang..

Hvordan er det med andre typer stoler til han?

Kan han sitte forovervendt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å nevne forovervendt bilsete her inne er som å banne i kirken!! :)

 

Vi byttet når vår var 7 mnd. Jeg nevnte i butikken at det var fordi hun vokser ut av det gamle fordi at bena begynte å gå oppover seteryggen og hun måtte sitte med bøyde ben. Da sa hun dama at det var det siste jeg skulle tenke på, det som var viktig var at selene kom fra over skuldrene hvis du skjønner. Hvis han er så lang at de begynner bak skulderen så må han bytte, ellers så kan han bruke det litt til.

Skrevet

Lurer på hvilken 13 kg baby som ikke får selen "under"/ bak skuldrene jeg? Skjønner ikke at det kan hete 0-13 kg hvis det er tilfelle at det ikke er sikkert for baby når det skjer....

Skrevet

Han bør absolutt ikke sitte fremovervendt på mange år enda nei, det kan få dødelige/alvorlige konsekvenser i en evt kollisjon/bråbrems..! Sjekk anbefalingene på www.tryggtrafikk.no..! Vi kjøpte nytt sete til lillesnuppa da hun var 4-5 mnd gammel, Akta Graco DUologic - helt genialt! Kan brukes fra fødselen av, du fester en base/ramme i bilen og så har du en sittedel som du klikker på plass i "basen"/rammen... Ettersom ungen blir eldre, sklir du sittedelen oppover i rammen, så sittevinkelen blir brattere og beina får bedre plass etterhvert :-) Genialt sete, og du kan fortsatt bruke det som babysete som du kan bære med deg..!

Skrevet

Vi brukte vårt Maxi Cosi cabrio til snuppa var 15 mnd.

Skrevet

vi byttet da han var 7mnd.

Skrevet

Lillegull vokste ut av sitt setet da han var rundt 4 mnd ja. Kjøpte et AktaGraco DuoLogic og er veldig fornøyd med det. Særlig hvis dere har IsoFix i bilen.

 

Jeg ville IKKE ha kjøpt fremovervendt sete, iallefall ikke før han er 1 år. Selv vil jeg vente enda lenger før jeg vil snu setet.

Skrevet

Akkurat samme som Endelig mamma 21.09.

Skrevet

Vi byttet da han var 5 mnd.

Skrevet

Ifølge han på messa i går, så skal ikke barn sitte fremoverlent før de er 4 år. Nye regler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...