♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Gutten min vokser ut av babystolen, hjelp!!! Men han er ikke mer enn 4 mndr, 2 uker og ikke 7 kg en gang.. Hvordan er det med andre typer stoler til han? Kan han sitte forovervendt?
♥2 små gull♥ Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Å nevne forovervendt bilsete her inne er som å banne i kirken!! Vi byttet når vår var 7 mnd. Jeg nevnte i butikken at det var fordi hun vokser ut av det gamle fordi at bena begynte å gå oppover seteryggen og hun måtte sitte med bøyde ben. Da sa hun dama at det var det siste jeg skulle tenke på, det som var viktig var at selene kom fra over skuldrene hvis du skjønner. Hvis han er så lang at de begynner bak skulderen så må han bytte, ellers så kan han bruke det litt til.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 Lurer på hvilken 13 kg baby som ikke får selen "under"/ bak skuldrene jeg? Skjønner ikke at det kan hete 0-13 kg hvis det er tilfelle at det ikke er sikkert for baby når det skjer....
mammmamia ** Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Han bør absolutt ikke sitte fremovervendt på mange år enda nei, det kan få dødelige/alvorlige konsekvenser i en evt kollisjon/bråbrems..! Sjekk anbefalingene på www.tryggtrafikk.no..! Vi kjøpte nytt sete til lillesnuppa da hun var 4-5 mnd gammel, Akta Graco DUologic - helt genialt! Kan brukes fra fødselen av, du fester en base/ramme i bilen og så har du en sittedel som du klikker på plass i "basen"/rammen... Ettersom ungen blir eldre, sklir du sittedelen oppover i rammen, så sittevinkelen blir brattere og beina får bedre plass etterhvert :-) Genialt sete, og du kan fortsatt bruke det som babysete som du kan bære med deg..!
lifa og Eline Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 Vi brukte vårt Maxi Cosi cabrio til snuppa var 15 mnd.
Duddlidu Skrevet 3. juni 2007 #7 Skrevet 3. juni 2007 Lillegull vokste ut av sitt setet da han var rundt 4 mnd ja. Kjøpte et AktaGraco DuoLogic og er veldig fornøyd med det. Særlig hvis dere har IsoFix i bilen. Jeg ville IKKE ha kjøpt fremovervendt sete, iallefall ikke før han er 1 år. Selv vil jeg vente enda lenger før jeg vil snu setet.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 3. juni 2007 #8 Skrevet 3. juni 2007 Akkurat samme som Endelig mamma 21.09.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #10 Skrevet 4. juni 2007 Ifølge han på messa i går, så skal ikke barn sitte fremoverlent før de er 4 år. Nye regler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå