Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selges maxi cosi cabrio sete både med mulighet for å bruke i base og uten?

Har nemlig et splitter nytt sete av denne typen, men det er kjøpt for nesten 2 år siden - og det går ikke an å feste i basen ser jeg nå... er det fordi det da ikke var base til dette setet? og at de nå kun selges med basefeste???

håper på svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det at et to år gammelt sete ikke kan festes i dagens base er nok fordi det da ikke var tiltenkt for det.

Understellene på setene er litt annerledes i dag.

En får kjøpt stol og base seperat i dag ja.

Skrevet

Tidligere Maxi Cosi Cabrio seter passer ikke med base nei. De nye heter CabrioFIX (fix pga base).

Barnas Hus i Sandvika hadde tilbud på en tidligere modell (899kr) nettopp fordi de ikke kunne festes i bil med noen type base (verken isofix eller easybase).

Vil nok derfor tro at setet ditt som er to år gammelt ikke har de to stålrillene i bunn og ikke passer i en base.

Det finnes enda noen få uten basefeste (Cabrio), men det er aller mest vanlig å få nye (CabrioFix).

Håper det hjalp noe

Skrevet

Setet kan brukes både med og uten base. Jeg kjöpte nytt nå, og de som jobba i butikken der jeg kjöpte det hadde nettopp värt på kurs om bilseter. Der hadde maxi cosi cabrio blitt testet både med og uten base, og begge deler var like trygt. Så vi kjöpte bare setet, og ingen base. Så ingen grunn til å bruke så mye penger på noe som strengt tatt ikke er nödvendig. Setet er jo veldig enkelt å feste også, og festes det riktig er det like trygt. Har hört fra flere som har handlet samme sete i ulike butikker at de har fått samme beskjed. Så da er det sikkert noe i det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...