Gå til innhold

Sjansen for abort etter påvist hjertelyd?PliiiS!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan sjansene er da, sånn ca? Vi fikk så oppløftende ord med fra legen - men er likevel litt for engstelig til å slappe helt av..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har ingen statistikk å gi deg desverre, men sjansen minsker jo for hver dag som går:) Hvor langt på vei e du da?

Skrevet

Er ikke lenger enn i åttende uke, men fikk høre av legen "det skal mye til hvis ikke dette går som det skal"... og hjerte slo kjempefint. Men den pokkers usikkerheten da vettu - er jo helt umulig å slippe unna! Tenker jo ikke på annet, og det er jo ikke bra det heller..

Skrevet

Skjønner at du e nervøs, men det e faktisk fåtallet av svangerskap som ender i abort....og de fleste ender ganske så tidlig, gjerne før kvinnen vet at hun e gravid. Det virker bare som om det skjer ofte fordi det e så mange å lese om.

Hvis legen mener at det går bra så ser ikke eg noen grunn til å betvile det:D Trøsten e jo at går det gale så e det fordi det e noe feil på fosteret, og det ville aldri overlevd uansett. Heller å miste i uke 8 enn i uke 38 f.eks:) Men...du kommer ikke til å miste:D Dette går så bra så... prøv å ikke tenke så mye på det. Det e bare 4 uker igjen så e du forbi "faregrensen"...de 4 ukene går fort de:)

Skrevet

vi fikk påvist ulyd på aortaen i uke 20 med vår jente nr 3. de regnet med det ordnet seg selv, noe det gjorde også, så i svangerskapsuke 24 hadde det ordnet seg. vi har en aktiv og frisk 2åring. fikser seg som regel selv når barnet er i morsliv. bortsett fra hull på hjertet da, men sjansene for abort minsker for hver dag.

ett godt råd, hør på legen din du, de har som oftest peiling og sier sannhetne.

Skrevet

Tusen takk for oppløftende ord - de skal jeg ta med meg! Skal prøve å tenke på alt annet enn akkurat det - prøver jo å minne meg selv på at det er viktig å kose seg i denne tiden og! Igjen; tusen takk!

Skrevet

Jeg mistet etter at det ble påvist hjerteaktivitet. Og vi fikk beskjed om at det var forholdsvis sjelden det skjedde... :)

Men skal ikke si noe sitter og bekymrer meg selv jeg :S

Men går nok bra skal du se, gjør som oftest det...*krysse fingre*&*bank i bordet* :)

Skrevet

Det sa legen til meg også da jeg var på ul i uke 7 og så hjertet som banket. Jeg fortalte at jeg var redd det skulle gå galt, men han beroliget meg med at nå er sjansen veldig liten ettersom vi har sett hjerteaktiviteten. I uke 11 oppdaget vi at fosteret likevel hadde dødd. Man kan aldri være helt sikker, men det er klart sjansene for at det går bra øker for hver dag som går.

Skrevet

Jeg har hørt at mange aborter skjer før mor vet om det, eller nettopp fordi hjertet ikke begynner å slå. Så når det da slår, halverer abortfaren seg!

Så dette går nok kjempebra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...