Crazywoman Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Mannen er alltid bortresit på jobb. Borte flere uker ad gangen. Og nå er jeg syk og må gå på tabletter som gjør meg svimmel, kvalm, sliten. Svigers er jo snille så de har tatt gullet i natt. Jeg er heldig der. Vet det. MEN: Svigermor går hen og gjør ting uten at jeg vet om det. Feks bader gullet med billige natusan/lidel merker. Gullet er bare over året og har atopisk eksem. Skal bare bades med vann og olje. Men bryr hun seg? Hun legger ut om at hun bør slutte å sove på dagen (for gullet har hatt problemer med å sovne/være rolig om natten etter at pappaen har reist OG har hatt problemer med tenner) for hun ligner litt på når faren måtte slutte å sove på dagen. Hallo, hun er jo bare 17 mnd! Og så får jeg beskjed om at det skal jeg få lov til å bestemme selv men en slik mine som : selv om du er helt på tur...... Jeg kjenner vel barnet mitt best selv? Av og til når min mann er borte flere uker i slengen er det godt å ha svigerforeldre som vil passe gullet. Men hun tar litt av når det gjelder foreldre rollen oppdrager rollen. Det tærer på en sliten mor som i tillegg er syk. Og jeg orket bare ikke snakke mer når hun sa at jeg fikk lov (!) å hente henne etter at sviger far hadde trillet henne på tur for han ville det. Hmm har jeg ikke LOV å hente henne når jeg selv vil? HUn har så mange meninger om ting. Sikkert bare for å hjelpe men hun er jo sosial blind for at hun går LANGT over streken, feks vil hun snakke med sin helsesøster på sin skole om mitt barn ang tennene (hun får så vondt hver gang hun får en ny tann). HALLO? Jeg vil ikke det. Jeg gir tyggeleker, dentinox og paracet om det er krise om natta ved behov. Men det visst ikke godt nok. Jeg har funnet ut at jeg ikke vil snakke mer med henne om det er slik at hun gjør slikt.... Å, måtte bare få det ut..... Mange syns jeg overreagerer, men prøv selv å være alene hele tiden, kronisk syk, full jobb, mann som er på reis hele tiden og når du slipper svigermor innpå tar hun hele hånda for å si det sånn....
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Jeg synes absolutt ikke du overreagerer, det er jo dit barn du bestemmer.
mammaentiltrulte Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 syntes ikke dette høres noe morro ut. er lov å si i fra om sånne ting. hadde jeg ikke akseptert hadde det vært meg, selv om de er snille å hjelper til. er ditt barn og du burde få lov til å oppdra som du selv vil.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #5 Skrevet 8. juni 2007 du overreagerer ikke!!! Jeg er nesten alltid i krangel med min svigermor, hun gir meg tåpelige og urealistiske råd som ble brukt for 50 år og som viser seg idag å ikke stemme/ funke, og blir lei seg hvis jeg ikke gjør som hun vil. Jeg lar meg ikke påvirke av henne, og gjør aldri som hun sier. Ikke at jeg ikke vil, men fordi jeg mener det ikke blir riktig. eks: - pakke ungen godt inn når han har feber, fordi han er syk og ikke må fryse - Bade spedbarn HVER kveld (det gidder jeg bare ikke, de er ikke skitne) - Gi spedbarn kamillete på flaske for det gjorde de i gamle dager, og da er det ikke snakk om noen skjeer men om 100 ml med te flere ganger om dagen ( da blir i allefall melka i puppene borte) - La ungen sove i armene, for hun gjorte alle sine 3 barn vant til å bæres og dysses dagen og natten lang. NEI sier jeg, mine barn sover i seng, vogn!!!!! Og i tilleg snakker hun hele tiden om hvor slitsomt det var!! Er hu gal eller??? - godteri HVER DAG MANGE GANGER OM DAGEN til min 2 åring burde være lov i følge mine svigerforeldre, de stapper i henne så mye godt når de er på besøk ( heldigvis kunn 1 gang hver 2 måned, for de bor langt unna) at hun ikke spiser noe skikkkelig mat ( for de er det greit med kjeks og chips til frokost, som de sier så lenge hun fr noe i seg) ja ja ja jeg kan ramse opp masseeeeee lista ville blitt ganske lang. De er så ulike i oppdragelsen enn mine foreldre. De har heller aldri lykkes med det, ingen av de 3 barna har noe særlig god kontakt med de, de blander seg for mye inn i andres liv, men hadde ingen klare grenser og regler når de var små.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå