Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte støtte strømper fra apoteket i går.

De kostet 185 kr pr par. (legg strømper)

Noen som har erfaring med om disse er god?

Bør jeg dra å få tilpasset noen hos Medicus Plesner? (har aldri hørt om de...å vet ikke hvor holder til (bor i oslo)!)

Er ikke plaget med åreknuter selv. Men har en liten en på ca 2 cm som jeg har hatt siden jeg var sikkert 15 år....! Min mor derimot, har mange!!! (skal operere de bort....) Bør jeg ta forhåndsregler...arvelig??

Tuuuuuusen takk for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei: Jeg har kjøpt slike strømper på apoteket, og de fungerer helt greit for meg. det siste paret het Jbst eller noe tror jeg. Veldig fornøyd med disse. Klem

Skrevet

Tenker at de du har kjøpt er helt fine for å forebygge åreknuter, og hvis du har 0-1 i ødem på beina.

Hvis du får mer ødem bør du vurdere strammere strømper, og da må du opp i pris.

Har et par med Sigvaris, de kostet 550,- og holder så vidt for meg. Har 1-2 i ødem (ihvertfall sist jm vurderte...)

Tror nok at du kan klare deg fint med de strømpene du har kjøpt :)

Skrevet

søk på åreknuter i feltet over til venstre her og følg rådene som står der.

Skrevet

åreknuter er arvelig, de er vanskelig å stoppe, men man kan forebygge de ved å for eks bruke støttestrømper. det gjør at blodet ikke står å "stamper" ned i beina, men sirkulerer. jeg bruker søttestrømper som rekker oppover lårene. de er ikke ubehagelige, men kan bli varme hvis det er veldig varmt ute.

husk å skylle de opp i vann hver kveld. da trekker de seg sammen igjen. ikke vri vannet hardt ut av de da mister de litt av strikken.

lykke til

Skrevet

takker dere jenter for mange bra tips:-)

Kjekt å høre andres erfaringer:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...