Gå til innhold

Hjelp! Hva gjør jeg galt...? Bleier.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver natt når han får mat er han våt og hver morgen når vi står opp,er våt på samme side hver gang og det er på siden bak mot ryggen og fra bleiekanten og oppover ryggen,bleia er ikke våt der engang og ofte er den ikke særlig våt i det heletatt.

Hva er det som skjer?

Tar jeg på bleia feil eller? Har jo alltid gjort det slik...

Er sååå lei av og skifte 2 pysjer pr natt!

Noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det lenge siden du gikk opp i størrelse? det var alltid et sikkert tegn på at bleia var for liten her i huset iallefall. hvis ikke kan du prøve å skifte sort?

Skrevet

kan ikke være str for det er en mnd siden jeg gikk opp, og de er ikke små...

Skrevet

Slet med det en stund selv. Var en kombinasjon av lillegutt som drakk altfor mye og gal bleie. Kun Libero som holdt og gjerne og ikke up&go. Gikk også ned en str igjen siden jeg akkurat hadde byttet opp.

Skrevet

Hvis det er en gutt, tisser han sikkert litt "oppover" i bleia, og så lekker det ut på siden og renner ned langs bleien.... Skjedde stadig hos oss også.

Vær nøye med å legge tissemannen sånn at den peker nedover i bleien, og sett den gjerne litt høyere opp fremme enn bak, hvor ulogisk det enn kan virke i forhold til hvor han lekker.

Ellers kan det være lurt å gå enten opp eller ned i bleiestørrelse, eventuelt et annet merke med annerledes passform. Husker med min gutt at det var en lang periode vi måtte kjøpe pampers for å ha om natten fordi han var mellom to liberostørrelser.

Skrevet

det som er rart er jo at det ikke er noe tiss i bleia i det området det er vått på pysjen,hvordan går det an liksom...kan han trylle?

Så det har ikk noe med at bleia er full og gjøre,han kan heller ikke gå ned en str de blir for små og det var ikke sånn før.

Dette skjer bare på natten,rart?

Skrevet

Kanskje det ikke er tiss, kanskje han bare er svett? Siden bleien er tørr, mener jeg.

Gutter pleier jo ikke å tisse seg ut på baksiden, men snarere foran og på sidene.

Men svette gjør de jo på ryggen.

Har du det kanskje for varmt for ham?

Skrevet

nei det kan ikke være det heller,vet det er tiss,men ikke hvordan han får det til,det er skikkelig vått og kan ikke være svette,er ikke for varmt i sengen hans heller!

Skrevet

pampers...

Skrevet

Vi opplevde dette når bleia var for stor....

Gjest irismor
Skrevet

Prøv libero, snuppa var dyvåt hver natt når jge brukte pampers på henne. Byttet til libero og er nå tørr om natten. Pampers var fine når hun var litt mindre, men nå så er det kun libero som er greie å bruke. Bytt merke og se om det hjelper. Hvis du kjøper libero på Kiwi så får du hver 4 pakke.

Skrevet

Jepp skal prøve det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...