meg og jentene Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Er det greit å lage grøt av Nestles 8-mnd velling? Jenta mi likte ikke å drikke velling, men hvis jeg blandet i mer pulver så det ble grøtkonsistens, og ga med skje, da ville hun ha. Siden jenta mi er såpass stor som 8 mnd, og synes det er ok med kald Nan, er det greit å blande ut pulveret med kaldt vann? Eller bør pulveret blandes med varmt vann og eventuelt deretter kjøles ned? Hittil har jeg bare prøvd romtemperert ferdigkartonger, og det likte hun godt. Tenkte det hadde vært fint utover sommeren, hvis jeg kunne blande Nan-pulver f.eks. i kjøpt flaskevann.
meg og jentene Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #2 Skrevet 3. juni 2007 Ingen som gidder å svare meg? Må da være noen her som vet.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 Ville ikke gitt velling som grøt. Det er melkepulver i som er beregnet en viss mengde vann, og blir for konsentrert hvis du skal lage grøt av det.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Hvorfor ikke lage grøt av grøtpulver?? Enig med anonym over, blir for konsentert om du har i mer pulver enn oppskriften. Å lage nan av kaldt vann er jeg ikke sikker på, de små skal vel ikke ha kald drikke... eller har jeg missforstått noe..? Lunken går greit, men ikke kald...
Herkules Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 Vet ikke ang kaldt vanni mme, men romtemperert vann er jo helt greit for småttene(til anonym)
meg og jentene Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. juni 2007 Selvfølgelig kan jeg lage grøt av grøtpulver, men jeg bare lurte på hva jeg skulle gjøre med den pakken med velling jeg har stående... om jeg skulle kaste den eller lage grøt av den. (Kan prøve å få gitt den bort da!) Angående mme, så mente jeg romtemperert, ikke iskaldt!
jippii Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 Hvis vannet blir for kaldt, tror jeg det blir vanskelig å få rørt inn pulveret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå