Elipepsi Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Er visst ikke noe å forholde seg til når det blir henvist til produkter som kommer ut som best i test. I går var jeg på apoteket og skulle kjøpe solkrem til min lille sønn på ett år. Tenkte jeg skulle forhøre meg med ei som jobbet der, og hun sa at den som var kommet ut som testvinner i fjor, ble vraket, - altså verst i test i år. Jeg må nesten le! Litt komisk å tenke på alle (inkludert) meg selv som raste av gårde og kjøpte den solkremen i fjor, og så var den egentlig dårlig. Jaja, kanskje den blir best i test neste år igjen :-)
Lille Filur Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 grunnen til at den var dårlig i år var pga andre kriterier enn i fjor... man må ikke alltid gå etter hva som er best og værst uten å lese hva de har testet. Men skjønner poenget ditt..
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 Jeg vil på generelt grunnlag si at tester blir slukt litt for rått.... Tester har ofte mange rare kriterier som kanskje ikke for deg spiller noen rolle, andre ganger er oppdragsgiver av testen en av testens produsenter- og i tillegg kan test resultater "leses" på flere måter ofte. Stiller meg igrunnen litt kritisk til testing av alt mulig rart- folk ser seg litt blinde på resultatet, og som du sier; går mann av huset for å kjøpe testvinneren...
*Rutletutt* Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Ja, man må ta disse testene med en klype salt...må i allefall se hva som legges vekt på. O fjor var vel kriterienen hvilken solkrem som inneholdt minst skadelige stoffer ol, mens det i år gikk på hvilke som beksytett best. Syns kanskje de kunne hatt en test som la vekt på begge disse kriteriene...er jo ikke noe særlig å kjøpe testvinneren fra i år siden den beskytter best bare for å finne ut at den er full i tilsetningsstoffer som ikke er bra for barnet...:o/
olla Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 Hvilken solkrem var det, og hvilken sa de på apoteket var bra?
peonererfine Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 Mener det var Babyline sin som vant i fjor, på grunnlag av at den inneholdt minst skadelige tilsetningsstoffer. Babyline kom sist i år med hensyn til hvor godt den beskyttet mot UVA-strålene (tro jeg det var). Men forskjellene var små...så jeg fortsetter med Babyline :-)
olla Skrevet 3. juni 2007 #7 Skrevet 3. juni 2007 ok, da er det jo greit. Jeg pleier alltid se på hva de scorer best og verst på, slik at jeg forstår resultatet bedre, kan være veldig lurt det!
Kamomille Skrevet 3. juni 2007 #8 Skrevet 3. juni 2007 Da bør du kanskje LESE testen først!!! I fjor testet de kun skadelige stoffer. I år testet de beskyttelsen i solkremene....... At en solkrem ikke inneholder kjemiske stoffer er jo ikke noe kriterie for at den faktisk virker slik de sier den skal.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå