Gå til innhold

jeg er så knust...

Anbefalte innlegg

Skrevet

ble nettopp slutt mellom meg og min forlovede. han har visst ikke hatt det bra lenge.. jeg visste aldri noe, men men..

jeg er helt skjelven jeg kan ikke tro at det er slutt, vi har en datter som nettopp er fylt 5 mnd og jeg sitter så jævlig på ræv, jeg har ingen grunn å stå på, jeg ble jo gravid midt i utdanningen min. trodde dette skulle vare evig, men så feil kan man ta.. jeg er så hjelpeløs, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre... det gjør så vondt..jeg elsker han og så får jeg vite at alle vennene hans syns jeg er en drage og at jeg alltid har vært stygg med han.. jeg kan innrømme jeg var vanskelig når jeg gikk gravid, det har jeg beklaget meg for, jeg kjente meg ikke igjen selv en gang.. men i dag truet han med å bruke pengene til faren for å frata meg foreldre retten til min datter fordi jeg sa han skulle skjerpe seg når han truet en venn av meg. og da ble jeg sint.. ma bruker ikke barna mot hverandre! det er det styggeste jeg har hørt! jeg er så hjelpeløs, hadde det ikke vært for min datter hadde jeg tatt livet av meg for lenge siden.. å gud...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, vet ikke helt hva jeg skal si bortsett fra at jeg vet hvordan du har det. Har selv vært gjennom et samlivsbrudd når sønnen min var liten (faren til sønnen min). Det er kanskje ingen trøst nå, men det går over etter hvert.

Tenker på deg.

Skrevet

Uff da, dette hørtes ikke bra ut.

MEN, nå har du ALT å leve for...verdens nydligste datter som vil gi deg så utrolig mange gleder i livet. Sett nesa di i sky og vis at du faktisk kan klare deg på egenhånd. Vet det er og kan være tøft, men penger og skolegangen din ordner seg. Jeg har selv studert etter jeg fikk barn. Å true hverandre med søksmål/foreldrerett er vel noe idiotisk...det er faktisk snakk om et barn som trenger begge foreldrene sine...om dere ikke bor sammen har ikke noe å si så lenge dere kan prate normalt med hverandre og gi dattern deres den omsorg og kjærlighet hun faktisk har krav på fra dere begge.

En annen ting som høres ut for meg at ikke stammer fra bruddet eller forholdet, er dine tanker om selvmord....om du virkelig har sånne tanker, burde du vel oppsøke profesjonel hjelp!

Dette går skal du se, det tar bare litt tid og krefter.

Ønsker deg lykke til ;o)

Skrevet

Hvis han ikke hadde det bra i forholdet, så var det vel dømt til å gå denne veien.

Hva vennene hans synes og mener, det bør du gi blaffen i. I dette tilfellet er de de som er dragene! Og det har vel kommet fra han det, at de synes at du er en drage??? De har ikke sagt det selv?

Skjønner at du er fortvilt, men å ønske seg selv død....Ikke bra.

Tenk på jenta di du,tenk på alle dem rundt deg som bryr seg om deg!

Og at han skal ha omsorgen, det kan ikke han bare bestemme seg for selv om han har aldri så mye penger!

Vet du, du får dra på trygdekontoret i morgen, be dem om hjelp til å fylle ut skjema om overgangsstønad,om bidragspenger,dobbel barnetrygd osv.

Dessuten skal du ikke fortvile. Som alenemor har du mange muligheter, du får bla utdanningsstønad. Så ikke fortvil!

Dessuten har du krav på minst 11 % av inntekten hans i bidrag.

Uansett så skal du se opp og fremover, ikke se deg tilbake!

Du klarer dette! Bruk familien din nå, de hjelper deg sikkert med det meste.

Og når han er en sånn drittsekk, så er du bedre uten!

Skrevet

Uff, ingen morsom situasjon. Men, hör her! La tiden hjelpe deg. Om noen måneder kommer du til å föle at du har fått hodet over vann igjen! Det ökonomiske kommer til å ordne seg. Du fikk gode råd av en over her + at du også kan kontakte sosialkontoret om du trenger ökonomisk hjelp. Jo fortere du ordner alt det praktiske, jo enklere blir det!

Dessuten, gå ikke inn i de barnlige truslene som eksen din kommer med når det gjelder dattern deres. Pröv å väre rolig, avbalansert og VOKSEN når han oppförer seg som en total idiot. Da er det snart han som kommer til å föle seg makteslös og dum :-)

Lykke til kjäre deg, og tro meg; om noen måneder er livet ditt 100 % bedre enn det det var da du var sammen med denne jubelidioten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...