Babyfacepsycho Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Vesla har alltid sovet hele natten. Men nå siste tiden har hun begynnt og våkne omtrent hver natt. Tror ikke hun våkner fordi hun er sulten men hun må han melk for og sovne om igjen. Men har jo ikke lyst til og lære henne til at hun skal våkne for og få mat om natten når hun aldrig har trengt det før. Hva kan jeg gjøre? Hva kan det eventuellet bero på? Begynner jo og bli litt slitsomt for og si det sån, så tips er veldigt velkomne. =)
Bananikakao'n Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Du sier ikke noe om alder, menne.. Tenner?
Babyfacepsycho Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2007 Hun er 4.5 mnd. Tror hun holdder på med tenner ja. men det har hun gjort hvertfall 2 mnd nå, og det har enda ikke kommet opp en tann. Men det hjelper noen ganger med dentinox. Men når hun våkner på natten så hjelper det ikke med dentinox. Da klarer hun ikke sovne igjen før hun har fått melk. (men tror ikke hun drikker for at hun er sulten for hun drikker ikke så mye.)
Bananikakao'n Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Høres litt ut som min det der, hehe. Og hun er syk - selskapssyk! Bare koser om natten ho, se.. Men etter vi ble lit strenge så hjalp det. Men 4, mnd.. kanskje på tide å starte med grøt på kveld? Om du ikke allerede har jort dert, da..
Babyfacepsycho Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2007 Hun spiser middagsglass (grønnsaker) på dagen og grøt på kvelden. Har fått grøt 1 uke omtrent. Så tror ikke det skal ha noe og si. Ja det kan kanske være at hun er sellskapssyk. =)
Bananikakao'n Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 Da kan du jo prøve å gi vann på natt istedet for melk. Mange som sier de mister litt interessen for å våkne da.. Funka ikke i heimen vår, men kan jo hende du er heldig=)
Babyfacepsycho Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2007 Mulig det kan hjelpe. Men har prøvd det en gang tidligere og da hjelpte det hvertfall ikke. Men kan jo prøve. =) Hun har jo begynnt og flytte seg så fært runt i senga si når hun våkner også da. Flytter seg helt opp i ene hjørnet, og da blir hun jo sint og gråter. Så det er ikke helt lett nei. Men får prøve og gi henne litt vann. Kanske hjelper. =)
Bananikakao'n Skrevet 3. juni 2007 #8 Skrevet 3. juni 2007 Jeg ler her jeg sitter=) Jeg kunne jo skrevet innlegga med meg selv, hehe.. Been there, done that=) Ønsker deg lykke til, jeg. Enten må du hardt til verks eller så får du holde ut med litt melk på natten. Vil anbefale deg å være litt hard med en gang da, her ble en oppvåkning til to og til tre.. Skulle tatt "tyren ved horna" som det heter..
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #9 Skrevet 3. juni 2007 kan det rett og slett være at været er blitt varmere og hun blir tørst? kan kanskje prøve med litt vann. Nå vet jeg jo ikke hvor gammel jenta di er, men min sønn har aldri hatt behov for noe nattedrikke før nå for ca 2-3 ukers tid siden. Så nå ligger det alltid en spill-proof tutekopp med vann i sengen. Hvis vi har glemt den en kveld får vi høre det i løpet av kvelden / natten... "bajnn, bajnn". Syns egentlig det er litt dumt å venne han til noe han ikke har hatt behov for, men barna trenger jo veske i varmen, så jeg får heller venne han av med det igjen senere ved å ha litt og litt mindre vann på flaska...
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #10 Skrevet 3. juni 2007 så lita ja... ok... bruker litt lang tid jeg... men vann kan jo likevel prøves. ser ho har begynt med fast føde. Kan det ha nnoe med det og gjøre?
Babyfacepsycho Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 3. juni 2007 Hmm.. Helt utrolig, men jeg tror jaggu hun sovnet. Ble stille, og hun sover da hvertfall, får bare håpe hun fortsetter og sove da. (hun pleier noen ganger og sovne for så og begynne igjen 5 minutter etterpå, men håper det ikke skjer nå. =)) Rakk ikke engang gå in for og gi henne vann. Rakk bare og komme overens med samboenen min om at vi skulle gi vann. Da ble deet stille inne på sovrommet. =) Nesten som om hun hørte vi sa hun bare skulle få vann, og sovnet om igjen fordi hun ikke ville ha. :-p Men som sagt, ikke sikkert hun sover ordentlig da. Men er jo lov og håpe. =)
Babyfacepsycho Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 3. juni 2007 Hun har som sagt spist grøt en uke nå. Og det virker ikke som om hun får vondt i magen eller noe, og hun bæsjer minst 2-3 ganger i døgnet. =) Og hun har fått middag siden litt før hun var 4 mnd. (har snakket med hs om det, og det er greit. bare sånn at ikke det blir diskusjon om det, har fått refs for det tidligere) =) Og hun har heller ikke reagert på det. Så jeg tror ikke det kan ha noe og si. =) Men nå sovnet hun som sagt. =)
Bananikakao'n Skrevet 3. juni 2007 #13 Skrevet 3. juni 2007 Og vi håper med deg, hehe=) En annen ting som funka den perioden der )måtte bare vekke tre hjerneceller) var å få tuppa til å skjønne at det er dårlig service på natten. Brukte litt eeekstra lang tid før jeg gikk inn til henne. Da ble det ikke så morro lenger..
Babyfacepsycho Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 3. juni 2007 He he. Det har vi allerede begynnt og prøve lære henne. =) Lar henne ligge og "klage" litt før vi gir henne smokken og sånn. Så lenge hun bare klager så går jo det greit, da kan hun jo ligge der og holde på best hun vil, for da er det jo ikke synd på henne. Men gråter hun så får hun den servicen hun trenger. =) har vel kanske vært litt for slapp egentlig, for vi har aldrig latt henne ligge og gråte. Jeg synes det er så fært og høre henne gråte så da har jeg tatt henne opp. Det har jo iof gått greit til nå. (har faktiskt alltid sovet hele natten gjennom uten og våkne for mat, eller siden hun var 1.5 mnd omtrent hvertfall). Men hvis hun begynner med uvanen og gråte bare for og få lov til og være på fanget så må jeg nok bli litt strengere snart. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå