Løvinna79 Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 Var på ultralyd på fredag var da 13+0. Fosteret var da 7.2 cm og alt så ut som det skulle. Gynekologen sa at den hadde vokst akkurat som den skulle siden sist jeg var der (8+5). Han sa også at han synes det ville være veldig rart hvis terminen ble endret noe særlig fra 10. desember på den ordinære ultralyden. Synes selvfølgelig dette var kjempebra, men stusset litt når jeg fikk opp min egen side i dag der det sto at fosterets størrelse i 14. uke var ca. 11 cm. Er jo helt i begynnelsen av uke 14, men når jeg gikk tilbake til 13. uke sto det at fosteret skulle være ca. 9 cm... Er det så store variasjoner? Jeg som egentlig hadde bestemt meg for at nå trengte jeg ikke være bekymret mer, så finner man alltid noe nytt å gruble på...
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 det er i disse ukene at barnet strekker seg og vokser kjempefort så du skal ikke bekymre deg dersom gynekologen mente du lå fint ann=)
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Jeg var på UL i uke 15 (14+6) pga små blødninger. Alt var i orden og fosteret skulle være 10 cm i uke 15 og det var babyen min. Legen sa også at alt så bra ut og hun målte flere ting jeg ikke skjønte bær av siden jeg ble helt forstyrret av å se babyen min på skjermen Tror at 7.2 høres helt normalt ut da du bare er 13 uker på vei. Hvis legen mener at alt er i orden så ville jeg stolt mer på det enn internet LYKKE TIL
Løvinna79 Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. juni 2007 Leste litt i svangerskapsboka før jeg la meg i går kveld og der skilte de på størrelsen målt fra hodet til rompa og full lengde. Mitt mål var bare til rompa og det stemte helt med det som sto i den boka. BIM opererer tydeligvis med full lengde, men det kom jo ikke så klart frem... Men den lille bekymringen er nå borte:) Takk for svar!
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 ikke gå ut etter målene her på bim, se heller på babyverden! disse bøkerne og heftene som man får hos jordmor å lege er gitt ut i samarbeid med dem som skriver målene og det på babyverden, så dem stemmer best!=) på babyverden kan du også se fulle mål og fra hode til rompe målene=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå