Gå til innhold

"sopp" i brystet?


hege3

Anbefalte innlegg

Jeg har muligens fått sopp i brystene (samme som "trøske" babyen kan ha i munnen). Det er vondt hele tiden, tårene nesten triller når jeg ammer, men jeg biter tenna sammen og holder ut. Det kjennes ut som nålstikk fra ribbena og ut til brystvortene. Har fått Mycostatin av legen, men ingen bedring. Har noen hatt det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk også sopp på brystvortene da snuppa hadde trøske. Jeg fikk Mycostatin salve som jeg smurte med hver gang jeg hadde ammet, i tillegg hadde jeg miksturen som jeg smurte i munnen på snuppa med Q-tips, jeg holdt på i litt over en uke så var jeg helt fin igjen. Vist det ikke funker må du gå til legen igjen så du kan få noe annet. JEg fikk beskjed om å ta kontakt igjen vist det ikke hjalp, men det gjorde heldigvis det for meg.

 

Men det er viktig at både du og barnet ditt får behandling samtidig vist ikke smitter dere hveandre, en ond sirkel fikk jeg beskjed om så man må være nøye.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt melkeprøver og utelukket brystbetennelse og gule staflykokker etc. Jeg har hatt masse problemer med ammingen, men når jeg fikk sopp kjentes det ikke sånn som du beskriver det. Jeg unner ingen verken sopp eller andre problemer med bryst og brystvorter, for det er et j**lig herk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

Fikk sopp vi og, gjorde grisevondt og hadde i nesten 2 mnd! Fikk den vanlige kremen som man smører med men det fungerte ikke helt i starten da jeg ikke smørte inn puppen minst 3 ganger daglig. men etter en ukes riktig bruk forsvant smertene.. men vi ble på en måte avhengig av å bruke medisinen heletiden for straks jeg sluttet å bruke kremen kom soppen tilbake.Var hos legen etter 4 uker og fikk beskjed om å fortsette..

 

senere etter 6-7 uker fikk jeg råd av en venninde om å kutte ut kremen og heller smøre med naturel yugort og luft tørke det i 10-15 min og smøre inn tungen til lille gutt ca 2 ganger daglig. Gjett om det fungerte!! Hørte med legen før jeg smørte tungen til lille gutt, og han sa at små mengde av det ikke var så farlig, eneste grunnen til at man ikke anbefalte var at det er kumelk i yogurt men i mme er det også kumelk.. så du får vurdere selv.

 

Det er så herlig å kunne amme normalt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok bact.prøve av melka, er stafylokokker. Fått antibiotika Ery-Max og går samtidig på Mycostatin. Har brukt antibiotikaen i 5 dager, er blitt litt bedre, det gjør ikke vondt når jeg ammer lenger, men det starter rett etterpå og varer i 3-4 timer. Skal til legen igjen dagen etter avsluttet kur, så får se ann til da. Jeg har trappet ned ammingen til 1 måltid om dagen. Så nå får hun 4-5 måltider med mme, hun har begynt å sove 10-12 timer på natten, noe som er supergodt. Jeg skal prøve tipset om yoghurt naturell jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...