Gå til innhold

Lurer på en ting ang bilsete...:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har arvet et sete nummer to som står i mormoren sin bil,men der står det at det skal stå bakvervendt til barnet er 9kg,og framovervendt etter det.Er det noen som vet hvorfor??

Gullet veier snart 10kg og er 16mnd,men jeg vil jo helst ha henne bakovervendt.Tor om det er farlig å ha henne den veien..?Hun har god plass der også:)

Om det er noen som har noen tanker ang dette hadde det vært kjekt å høre;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor er det kjøpt?

Skrevet

bakovervendt er MYE tryggere men ; "its your call"

Skrevet

Aner ikke...Husker ikke hva det heter i farten heller,kom bare til å tenke på det nå..

Skrevet

Det betyr sikkert bare at det MÅ stå fremover til 9 kg og KAN stå fremover etterpå?

Skrevet

Hallo...Er jo det jeg sier,men på sete står det at det skal stå framovervendt fra 9kg,og det jeg lurer på er om det blir mindre trygt når barnet kommer over de kiloene når det står bakvendt...

Skrevet

Hvis det står at det ikke kan brukes bakovervendt så er det nok en grunn for det... Høres ut som et sete jeg så på på mekk, takk gud for at jeg sjekket andre seter andre steder...

Skrevet

det betyr at du ikke kan ha en baby/barn under 9 kg fremover vendt.. ikke at du må snu etter at det er 9 kg men da kan du gjøre det om du vil..

Skrevet

Noen seter er babysete opp til 9 kg og så må det stå fremovervendt etter det... Da må du IKKE bruke det bakovervendt lenger enn 9 kg, men heller kjøpe nytt sete som kan stå bakover lenger..! Lykke til :-)

Skrevet

Sjekk hva det heter og søk opp navnet på nettet. Da kommer det som oftest opp mange linker til sider, da finner du det nok ut. Eller dra innom en babybutikk og be de se på det. Blir jo bare synsing fra oss her, vi har jo ikke greie på sånn, hvertfall når man ikke vet hvordan sete det er.

Skrevet

stemmer det!

Jeg kjøpte sete til mammas bil, og så senere at det stod: Bakovervendt 0-10 kg, fremovervendt 9-18 kg!

så jeg måtte snu det da han runda 10 kg! Har heldigvis ikke sitti på mamma siden da, og det er jo "Bare" små turer til butikken det brukes da... skal de på langtur flytter jeg over setet mitt i hennes bil!

Skrevet

På mitt står det at det SKAL brukes bakovervendt til 9 kg, og at det KAN snus da. Men man må ikke, man KAN.

Skrevet

Ja, mange KAN stå fremovervendt, men ikke alle..! Har selv sett flere seter, gjerne engelske, amerikanske eller søreuropeiske som er babysete og storebarnsete inkludert, og da MÅ man snu setet fremover når barnet bikker 9 kg... Skummelt...

Skrevet

ja det er det jeg mener med dette setet... at så lenge det står "bakovervendt 0-10 kg" så betyr det at det KUN er opp til 10kg!

når det står "fremovervendt 9-18kg" ja da betyr det at setet IKKE kan brukes fremover etter at ungen har passert 18 kg.. akkurat som det ikke kan brukes barovervendt etter ungen har passert 10 kg!!

skjønner ikke at det skal være så vanskelig å forstå!

Skrevet

Det var ikke deg svaret var til, men til "vi har en tulle med øyne blå" :-)

Skrevet

oi, så det nå:o)

sorry!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...