#februar# Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 Har nettopp sendt hjem stesønnen på 9 år etter nok en helg med stort sett bare spetakkel og krangel.Skal ikke hjelpe til,ikke rydde etter seg og roper og skriker.Godt forbilde for vår felles sønn på snart3 år!!! Og hvor er pappa som liksom skal ha ansvret for gutten?? joda,han er ute. Prøvde å snakke med han for ørtende gang, kanskje han kunne være litt mer inne å ta litt ansvar,(gutten vil ikke være med ute) men han var som vanlig opptatt av tv`n. Jeg spurte om dersom jeg ga blaffen i å be gutten om å rydde,om han såg det og ryddet det bort..."Nei,det ser jeg ikke" var svaret. Jeg tenker før hver samværshelg at det går sikkert bedre nå,men når han er hos moren,slipper han å gjøre noe. Hun skreller t.o.m poteter til han.(og til hans 3 stesøsken og to halvsøsken)hallo,at det går an.Jeg blir så frustrert!!! Alle barn har jo godt av å lære litt selv,og å hjelpe til litt hjemme mener nå jeg.Er vel ikke så rart det blir spetakkel når jeg ber han om å hjelpe til. Men det skal jo mine barn også når de blir litt gammlere. Er så synd at det er blitt slik,men alt hadde vært så mye bedre om far hadde tatt sitt ansvar i stede for jeg.Blir den onde stemoren. Jeg sa til slutt at hvis han ikke tok ansvar her etter,så kunne gutten bare være hos moren,og han kan ikke komme å si at det kan ikke jeg bestemme,for det er jeg som har han når han er her...skal bli rart å se om det blir annerledes neste gang,men har mine tvil. Håper jo selvsagt,for jeg vil jo at han skal være her,ikke minst pga den gammleste her som ser så opp til storebroren sin... Blir frustrert jeg!!!!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Skjønner veldig godt at du er frustrert. Spesielt fordi oppførselen kan smitte over på ditt eget barn. Jeg frykter dette selv nå som jeg skal ha min første, og stesønnen min ikke har fått den oppdragelsen jeg ønsker for mitt eget barn. Selvfølgelig er dette problematisk! Har skrevet et innlegg om dette problemet selv, og jeg har dessverre ingen gode råd å gi.. Dette er det mannen din som burde ta tak i først og fremst. Og at dere sammen lagde regler som dere samarbeider om å være konsekvente med. Men når mannen ikke bryr seg er det ikke lett. Vet alt om det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå