Blomsterpiken med jentefrø Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 jeg har SÅ lyst å flytte litt ut av byen , å litt mer landlig , men sambo nekter. kommer med grunner som at vi ikke har kino / restauranter , butikker osv i umiddelbar nærhet om vi flytter. men sannheten er jo at vi bruker jo ikke noenav de tilbudene ? kanske et par ganger i halvåret vi dra på kino liksom ?? ahh. er SÅ lei eksos og rushtrafikk. flere som er DRITTlei bylivet ?...
LivetErEnLek Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Ikke denne jenta nei. Skjønner samboeren din veldig godt jeg
~sjiraff~ Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Jeg hadde villet bo i nærheten av venner og familie uavhengig v hvor det er. Ville ikke ha flyttet til et sted hvor jeg ikke kjente noen...
nati, knotten & lille karamell Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 Jeg hadde flyttet på flekken:) Gøy på landet!!
susemor-3 små Skrevet 2. juni 2007 #8 Skrevet 2. juni 2007 Enig med sjiraff. Nærheten til familie, venner og jobb er viktigst. Pesonlig er jeg også dritt lei byen og ensomhet langt fra min famile og gamle venner. Men siden jeg er sammen med en utlending, blir det et kompromiss å bo midt i byen.
hm hm Skrevet 2. juni 2007 #9 Skrevet 2. juni 2007 Vi vil bo så sentralt at ungene slipper å bli kjørt til alle ulike aktiviteter når de blir større. Vi har begge vokst opp utenfor byen med flere søsken, så vi fikk ikke være med på de aktivitetene vi ville fordi foreldrene våre kunne ikke kjøre hele gjengen på masse forskjellig hele tiden...
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #10 Skrevet 2. juni 2007 jepp. Gjorde det for 2 år siden og har aldri angret. Det eneste jeg savner er sushi og det kan jeg reise til Oslo for å spise. Jeg banner høyt hver gang jeg er i Oslo og kommer meg litt sent avgårde hjemover. Sist uke hadde jeg en date med en dibber og brukte over 2 timer på en tur som vanligvis tar 40 minutter. Savner ikke en dag å sitte i kø frem og tilbake på jobb.
Vesle mor Skrevet 2. juni 2007 #11 Skrevet 2. juni 2007 Nå bor jeg ikke akkurat i byn, men på ett tettsted der det er veldig mange som bor.. Og vil kikker på hus som ligger litt mere landlig..
F-mor Skrevet 2. juni 2007 #12 Skrevet 2. juni 2007 Er så glad vi bor på landet. Barna springer ute å leker i hagen og utenfor huset, har terrasse på 60kvm og høner og katter. Skal vi på kino eller ut å spise er det ikke så langt til nermeste by:-) Et vennepar av oss i oslo, bor midt i byn og får så vidt plass til et hagebord på verandaen.. Eneste uteplassen dem har. Ville aldri byttet. Men er som en skriver, at å ha venner og familie rundt seg er viktig. Er ikke sikkert dere trenger å flytte så langt bort for å komme i mer landlige omgivelser... Hadde jeg vært single eller ikke hatt barn, hadde nok byen passet perfekt for meg.
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #13 Skrevet 2. juni 2007 For å si det sånn: Ikke ti ville hester får meg til å bo i by! Hater støy og travelhet. Det er rolig og godt å bo på landet, men her vi bor, så bor vi bittelitt for nær landbruksområdet, her lukter det av og til møkk - les grisemøkk... Og det lukter ikke nettopp deilig.
Katja Skrevet 2. juni 2007 #14 Skrevet 2. juni 2007 Bor på landet selv, og elsker det. Har bodd tre måneder i en storby, med 2 unger, verste perioden i mitt liv. Her kan ungene løpe ute og inn som de selv vil, stikker bort til venner, sparker fotball med kompiser, kjører buss trygt til skolen o.l. Selv om man bor på landet, trenger man jo ikke bo midt i ødemarka. Det er mange fine, små tettsteder, og det er jo visseligen restauranter, kino o.l. på slike plasser også. Og selv om vi bor på landet, trenger vi ikke kjøre ungene våre til ting på ettermiddagene. Det er bare å bosette seg i nærheten av skolen det, for på små plasser er gjerne skolen samlingsstedet for akitiviteter, sport o.l. Og på landet kan ungene sykle til slike aktiviteter, hvis de er såpass store. Selv liker jeg godt å kjenne naboene, møte kjentfolk når jeg er på butikken og handler o.l. I tillegg er byen bare 20 minutter unna, hvis jeg føler behov for litt avveksling
rødhette* Skrevet 2. juni 2007 #15 Skrevet 2. juni 2007 Man kan fint bo på landet, og likevel ha bare 15-20 minutter til byen... Det er da ikke langt det, for å dra på shopping, kino, kafé, osv.
nickoline og supermann Skrevet 2. juni 2007 #16 Skrevet 2. juni 2007 bor på landet og ikke 100 ville hester får meg til oslo****
Joikaboll@ Skrevet 2. juni 2007 #17 Skrevet 2. juni 2007 Jeg taklet bylivet i 6 mnd, eller taklet og taklet, jeg pintes hver dag. Her vi bor nå stortrives jeg, på småbruk langt oppi skogen (900meter til asfaltvei), med noen hundre meters avstand til naboer. Men likevel, -det bor en del barn her, -2 minutterskjøring til skole/bhg -4 minutters kjøring til sentrum -15 minutter til nærmeste by -40 minutter til Oslo -40 minutter til Sverige -50 minutter til Hamar Her kan en få kjøpt et helt greit småbruk fra 500 tusen, så valget var enkelt for oss og jeg angrer overhodet ikke. Deilig å kunne slippe barna ut og ikke minst sitte ute uten at naboene ser hva en har til middag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå