3+1=4 071107fødeklar Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 vi var og grillet til svigerforeldrene mine. vi var veldig mange som var der..jeg har egentlig fått ett veldig dårlig forhold til dem etter at jenta vår kom til. til dessert hadde de bakt blåbærpai og rabarberpai som vi spiste med is til...de spurte om de fikk gi henne litt..og det sa vi var greit.. dette var etter kveldsmaten hennes....etter en stund sa sambo fra at nå er det nok...hun kom bare til å spy hvis de ga henne mer... men hørte de etter? sambo bare overså at de gav henne mer...åhhhhh..... begge de bruker briller og jeg har sagt fra til dem at hvis hun tar brillene deres må de ta dem tilbake..siden at jeg også bruker briller vil jeg ikke at hun skal få til uvane og ta brillene hele tiden..det er jo en ærlig sak det...men tror du ikke at de svarte...ja men nå er hun til bestemor så det får hun lov til..... jeg fikk så lyst og si at: ja men skal det være på denne måten behøver vi ikke og komme hit mer.. det er sikkert bare jeg som er dum...det er bare så irriterende når man får ett sånt svar og at de overhodet ikke hører på oss. åhh godt og få det ut...
Snupi27 Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 jeg kjenner meg litt igjen her.. jeg syns jeg har fått et dårligere forhold til mine svigerforeldre oxo.. de sier lixom at der skal jenta vår få gjøre hva hun vil uansett pga de er jo farmor og farfar! hun har til og med sagt at hos besteforeldre så er regler til for å brytes.. det er veldig slitsomt å ha det sånn, og veldig irriterende som du sier!
3+1=4 071107fødeklar Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2007 så godt at jeg ikke er alene om å synes det. før så hadde jeg og svigermor ett forhold som var kjempe godt..hun sa bla annet at jeg var datteren hun aldri fikk..men nå så kjenner jeg at jeg blir klar bare jeg hører at de skal komme på besøk..
Snupi27 Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 hehe, hver gang samboeren min spør om vi skal dra en tur på besøk dit kjenner jeg at jeg blir irritert. har ikke lyst. de har vært hos oss en eneste gang etter oktober i fjor, og det syns jeg er en stund siden..! nå har vi gjort istand barnerommet (nesten ferdig) og det eneste jeg fikk til kommentar var "ja.. dette var da fint var det hun sa etter å ha sett på rommet i 2 min.. hun går oxo og sier at jeg er som en datter og at hun er såå glad for at samboeren min fant meg.¨ men jeg føler lixom at det ikke er helt det hun mener lenger..
Fabelaktiv Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 enig i det med maten.. men det med brillene trur jeg nesten du må tåle.. barn lærer fort at du er en annen enn besteforeldrene, så her får du bare kjøre ditt løp så får de kjøre sitt.. de skjønner fort at de dreit seg ut når brillene blir ødelagt!! hehe
3+1=4 071107fødeklar Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. juni 2007 ja jeg skjønner jo egentlig det,men når jeg gav dem en leke som hun kunne ha istendenfor brillene og når sambo også nevnte det...så kan de jo føye oss eller?..hihi..er jo ganske egen nå....pytt pytt..har lov til det når man er gravid...
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #7 Skrevet 2. juni 2007 Synes ikke du er dum i det hele tatt! Men jeg er redd det er et ganske "klassisk" eksempel. Hadde det vært mine foreldre, hadde jeg tatt en samtale med dem, og hadde det vært mine svigers, hadde jeg bedt samboeren min ta en skikkelig samtale. (.. så får vi se hvordan det faktisk blir når den tid kommer..)
3+1=4 071107fødeklar Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. juni 2007 når jeg sier fra til mine forelder så hører de etter meg..hva som skjer når jeg ikke er der er jo noe annet.. det jeg ikke vet har jeg ikke vondt av.... du kan glede deg...viss du ikke allerede har opplevd det.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #9 Skrevet 2. juni 2007 Nei, ikke selvopplevd, bare gjennom venner, så jeg ser ikke bort fra at man kan komme opp i liknende situasjon selv:) Har en liten mistanke om at svigerfar er den som blir vanskeligst å holde styr på, hehe, han vil nok like å skjemme bort litt ja. Vi får ta det når den tid kommer.
sept07+okt12 Skrevet 3. juni 2007 #10 Skrevet 3. juni 2007 kjenner jeg brgynner og grue meg litt til akkurat det problemet der... for jeg og samboeren min bor i kjelleren til svigers... Og jeg har sett svigermor med barn og liker ikke det jeg ser.. har egentlig hatt nok med og få hun til og skjemme bort hunden vår..
Endelig snart 2 Skrevet 3. juni 2007 #11 Skrevet 3. juni 2007 Jeg synes besteforeldre skal få skjemme bort litt, men selvsagt skal de høre på foreldrene som sikkert vet litt bedre hva ungen tåler. jeg for min del ville ha blitt mer irritert pga brillene. Har selv en liten gutt som elsker å "leke" med briller. Dette har resultert i to ødelagte par med solbriller og mine vanlige briller. Dette er blir jo tross alt litt dyrere enn å spise litt for mye is.... Vi har kranglet med alle par besteforeldre hele veien om at det faktisk er vi som bestemmer hva gutten skal få gjøre og ikke. Vi har også sagt klart i fra om at dersom de ikke kan holde seg til å våre regler så får de ikke være alene med han.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #12 Skrevet 4. juni 2007 Hei, jeg forstår at vi alle vil være gode foreldre til våre barn, og føler at foreldre/svigerforeldre står i "veien" av og til. Men tenk på hva godt de kan gjøre for barnet også. Hva husker du av dine besteforeldre? Hvordan var de? Og det er sant som en over sier at barna fort lærer hvor en kan gjøre hva. Men selvfølgelig, er det en grov ting som blir gjort på tvers av hva foreldrene vil, bør man si ifra. Min mor og far har et veldig godt forholt til sine barnebarn fordi de har fått lov til å være besteforeldre og ikke foreldre. De har fått tatt litt igjen for hva de ikke hadde tid/mulighet til med oss. Fordi besteforeldrerollen er mest bare kos, og foreldrerollen er mest bare oppdragelse. Men jeg et at jeg har sagt til mine foreldre at nå har jeg snakket, og da trenger ikke de blande seg inn. Men så er det til tider litt vanskeligere med svigermor, ja.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #13 Skrevet 4. juni 2007 Jeg er forsåvidt enig i at besteforeldre skal få lov å skjemme barna litt bort, men det trenger ikke nødvendigvis bety å servere is og kaker til de spyr:) Dessuten er det kanskje litt avhengig av hvor ofte man treffer dem. Svigers bor i byen, og jeg tenke vi får ha mye kontakt med dem. Og da er det er ikke prisen på solbriller mot prisen på is jeg først tenker på, men at barna ikke har godt av altfor mye av det søte så tidlig (ikke senere heller for så vidt). Men så er det jo forskjell på 17.mai og flere ganger i uka:) ... samt hvem som må legge barnet etterpå.. hehe ....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå