☆Pacific sunset☆ Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 Tenkte å fortelle litt om den fantastiske fødselen min På mandag 28. mai våknet jeg med smerter i rygg og mage, såpass sterke at jeg ringte sykehuset for å be de sjekke meg. Siden jeg har hatt litt bekkenløsn. på slutten og mye vondt i rygg/mage tenkte jeg at det ikke var fødsel på gang men ville sjekke. Jeg hadde egentlig termin 16. juni men fødte 3 uker før termin med førstemann så det var greit å ta en sjekk.... På Ullevål kommer vi på poliklinikken kl.1530 og de sjekker meg og babyen grundig med sånne bånd rundt magen (CTG??) Jordmor tror ikke det er noe på gang og sier jeg antagelig blir sendt hjem. Jeg forteller at jeg har så mye utflod som er tynt (noe som visstnok var fostervann haha) og da ble visst situasjonen en annen! Fikk beskjed om å dra på barselhotellet, spise litt middag og dra på fødeavd. for legesjekk kl. 17. Som sagt så gjort... Hadde fortsatt vondt i rygg/mage og litt vondt for å gå (men skjønner fortsatt ikke at det er rier.) Klokken 17 går vi opp på føden og jeg må sjekkes med sånne bånd igjen... fortsatt er smertene helt ok å deale med... Klokken 1745-1800 skal jeg til legen å ta UL, da jeg legger meg ned på benken hører jeg et "knepp" og vannet går og jeg får en sinnsyk vond rie! Da sjekket legen og jeg hadde 3-4 cm åpning!!! Jeg klarer såvidt å karre meg bort til en fødestue og har dritvondt. Riene kommer tett og jeg får ingen pauser, men plutselig ca kl. 1830 - altså kun etter 1/2 time etter UL må jeg presse, får revet av meg buksa og jordmor sjekker - joda her er det 10 cm åpning og FULL åpning! JIPPI!! Trykker i ca 20 minutter og gjør dette i halvveis sittende stilling - holder meg fast i mannen min og bruker han som noe å holde meg i haha! Og så kl. 18.58 kommer verdens nydeligste lille gutt til verden! Ikke revnet jeg og alt gikk så utrolig fint. Endelig var alt over og vi var verdens lykkeligste!!!!! Jeg var så lettet over den lette fødselen og at lille Tobias var så ferdig og fin! Hadde en super opplevelse på Ullevål så dere som skal dit kan bare glede dere De sier jo at det skal gå fortere 2. gang men SÅ fort trodde jeg virkelig ikke at det skulle gå! Vi dro hjem på onsdag og Tobias er bare snill og god, sover og spiser og sover hele natta!! Jeg må vekke han midt på natten for da har jeg så spreng hihihi Storebror er også kjempestolt og flink til å kose med han. Ønsker dere alle lykke til videre i svangerskapet og lykke til på fødselen! Vi "snakkes" vel på DIB Mange klemmer fra
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 flate for en flott 2gangs fødsel....*vilha*!!!! Har selv termin 21 juni....fødte oxo 3 uker før termin som deg sist....så får virkelig håpe noe skjer snart her oxo!!! Gratulerer sååååå masse !!!
spirenr 2 er gutt! Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Gratulerer!! Gleder meg nå ........... sukk - lenge til. Kos deg masse med Tobias!!!
mamma i juli Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Gratulerer så mye med Tobias! Fødselen din liknet litt på min siste så jeg er spent på hvordan det skal gå denne gangen. Kos dere masse!!! Riktig god sommer!
*RutIetutt* Skrevet 2. juni 2007 #6 Skrevet 2. juni 2007 Åhh...ja det hørtes virkelig ut som en drømmefødsel*jeg også vil*) Gratulerer så masse med vesleprinsen! Nyyyydelig navn forresten;o) Hilsen mamma til en annen Tobias:o)
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #7 Skrevet 3. juni 2007 Gratulerer så mykje med ein fantastisk fødsel og vesle Tobias!!
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 3. juni 2007 #8 Skrevet 3. juni 2007 Litt av en drømmefødsel! Heldig du Kos dere masse m lille Tobias i tiden fremover, og gratulerer så masse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå