Gå til innhold

Lesbiske og homofile.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var en som kalte ytterpunktene for traktor-lesbe og femi-homse. Det ville vært ok om ens barn ble en såkalt femi-homse men ikke en traktor-lesbe.

Dette kan jeg jo forstå, i og med at jeg ser det slik at de virkelig feminine homsene er veldig forfengelige og tar godt vare på utseende sitt, mens en veldig mandig lesbe gjerne går i shabbye gutteklær, ingen sminke og gidder ikke stelle seg.

Jeg har sett utrolig mange flotte homser, men når jeg tenker meg om har jeg aldri sett en pen lesbisk jente, og med det mener jeg en skikkelig feminin en. Har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er pen synonymt med feminin?

Skrevet

Jeg har jobbet med ei. Men i og med at hun har hatt guttekjærester tidligere og kanskje vil kalle seg bifil (skal nå gifte seg med ei jente) så gjelds det kanskje ikke? Vil kanskje si at kjæresten hennes er penere, men hun er ikke så femi...

Skrevet

Mengder av dem.

Jeg er dog ikke enig i kriteriet ditt om at pen må være ekvivalent med "skikkelig feminin."

Skrevet

Ja, mange, og det har du også garantert sett. Du har bare ikke automatisk tenkt på dem som lesbiske siden de ikke passer inni din stereotype oppfatning om hvordan en lesbisk kvinne skal se ut. Kan heller ikke se sammenhengen du trekker mellom pen og feminin...

Skrevet

smarting!!! det er jo lettere å legge merke til de skikkerlig maskuline lesbene....de pene pyntelige synes jo ikke i terrenget ;-)

Skrevet

Kanskje det er fordi "femi-lespene" ikke skiller seg ut fra mengden i så måte. Det står ikke "homo" stemplet i pannen på dem, vet du :-)

Skrevet

Beklager, jeg formulerte meg helt feil der.

"...sett en pen lesbisk jente, og med det mener jeg en skikkelig feminin en."

Jeg mente egentlig at jeg aldri har sett en skikkelig pen og feminin lesbe, ikke pen=feminin, men both =)

HI.

Skrevet

ok...............da er svaret ja!

Skrevet

Har du sett the L-word?

En bra serie som gikk på tv3 tror jeg.

Skrevet

Nei.

Skrevet

Spm var til HI.

Mange pene lesber i den serien.

Skrevet

Så de er et lesbisk par hvor begge to er pene?

Det er imponerende! :)

Skrevet

Hehe, men nå er vel the L-Word omtrent like representativt som andre såpeserier er det for gjennomsnittsmennesket.

Skrevet

Ok..beklager. Det så ut som om innlegget var til meg siden det gjorde et innrykk under mitt.

Skrevet

Men det er en tv-serie da, regner ikke med at alle skuespillerne er lesbiske i virkeligheten.

Skrevet

Jeg vil gå så langt som å påstå at det må være svært få ultrafeminine EKTE lesber. Jeg er ganske overbevist om at de fleste feminine "lesbene" egentlig er bifile eller bare "bi-curious".

Jeg har vanskeligheter med å se for meg at ekte lesber som "har gått veien for å finne seg selv", ender opp med acrylnegler, påspleisa Blondielokker og killer heels. Ikke at dette er det eneste svaret på å være femi da....

Skrevet

Huh? Hvilken vei? Finne seg sjæl? Er jeg ikke ekte lesbe om jeg har visst aldeles utmerket hvem jeg er så lenge jeg minnes, da?

Ikke at jeg har akrylnegler og blondielokker altså, men de forekommer da vitterligen også.

Skrevet

Du skjønner hva jeg mener.

Du har hatt en normal oppvekst såvidt jeg har forstått, men du vet også at det er mange homofile der ute som gjennomgår en del før de klarer å akseptere seg selv (eller før andre klarer å akseptere dem).

At disse ender opp med å se ut som heterofile bimboer, har jeg jævlig vanskelig for å tro. For har man gjennomgått en prosess og funnet ut at man er annerledes enn andre kvinner, får man vel ikke lyst til å se ut som drømmedama til John Arne Riise??

De fins vel, ja, men de må være veldig, veldig få.

Skrevet

Tullball.

Resonnementet ditt henger ikke på greip for fem øre. Ja, mange homoer forsøker å leve opp til en stereotyp. Og mange gjør det ikke. Å påstå at sistnevnte gruppe er "veldig, veldig få" får du meg aldri i verden til å tro at du har belegg for, for den dokumentasjonen eksisterer ikke.

Skrevet

Jeg har en lesbisk venninne som er veldig pen. Men hun er egentlig ikke spesielt feminin når jeg tenker meg om.. Så er ikke enig i den sammenhengen

Skrevet

Jeg sier at:

- Jeg påstår

- Jeg er ganske overbevist

- Jeg har vanskeligheter med å se for meg

osv.

Jeg har ikke sagt at noe av det jeg sier, stemmer. Men jeg TROR at lesber med bimbolook er veldig få (jeg mener de fleste av dem er bifile), og det kommer jeg alltid til å tro. De som er mer nøytrale, normalt feminine eller "maskuline", er de ekte lesbene. Igjen; TROR jeg.

Skrevet

Vel, du tror feil.

Det fremstår dessuten som uforskammet å sette spørsmålstegn ved menneskers autoidentifikasjon og hevde at om de ikke ser slik og slik ut er de nok ikke ekte lesber.

Skrevet

Ja, det er vel uforskammet. Men så har jeg jo egentlig problemer med å tro at acrylnegleBlondielokkekillerheelsdamene er ekte mennesker. ;)

Skrevet

Hmm... ER det virkelig så mange "bimbolesber", -<<-? Sikker på at de ikke er bifile?

Annie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...