Gå til innhold

Hjelp, hun har skikkelig forstoppelse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 6 mnd har begynt med grøt. Jeg bruker litt malt oppi. Nå har hun ikke bærsjet på 4 dager, og hun tar i og prøver å bærsje flere ganger om dagen. Men ingenting kommer. Fikk ett tips om å prøve å dytte litt med en febermåler opp i baken, for å aktivisere trykketrang, men det hjelper ikke selv om avføring tyter ut. Har gitt henne sviskesaften fra Nestle i dag, fikk i henne 3-4 teskjeer. Men fortsatt ingenting. Hva gjør jeg? Dette er jo vondt for henne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sviskepuré fungerer MYE bedre!! Iallefall på snuppa mi =) Og du bør være litt forsiktig med febermåler trikset, det kan de bli avhengig av om du gjør det ofte..

Skrevet

Ohh shit - bokstavlig talt! :)

Det hjalp uansett ikke...

HI

Skrevet

Poenget med å prøve en og en ting av gangen er at man da skifter fast føde type hvis man har slike reaksjoner! Har du fått brosjyren "mat for spedbarn" fra helsestasjonen?

Skrevet

Jepp. Dette er den eneste grøten (og eneste smaken på noe nytt, bortsett fra mm og sviskesaften i dag) hun har fått, og reaksjonen kom først etter en ukes tid. Gir henne Sinlac-grøten, det er grøt uten laktose og gluten. Har du noen gode råd, Expat? Blir nesten litt oppråd jeg... Jeg har ikke gitt henne grøt på tre dager nå, og jeg ammer og ammer.

HI

Skrevet

gutten min hadde forstoppelse...hadde ikkje hatt avføring på en uke..han presset og presset men ingenting kom..prøvde med sviskesaft og malt men ingenting hjalp. gikk til helsesøster med han og fikk laktolose avføringsmiddel.. ga han 5 ml. og en stund etter så kom det... full bleie. så det vil eg anbefale deg for det hjelper

Skrevet

De pleier vist å bli hardere i magen av grøt. Jeg fikk tips om maisgrøt siden den er bedre for magen. Bruker den med litt sviskesaft i (1ts).

Skrevet

Har du prøvd massasje? Funker som fjell på minimais :)

Vi legger minimais på et håndkle på badegolvet (trekkfritt og varmt), lager skikkelig kosestund, bruker en mild olje (NAF-olje) og masserer magen og føttene hennes grundig. Påfølgende natt/morgen blir det bæsj ja. Mengder :)

Skrevet

Takk for tipset, ka-ping. Og alle dere andre.

Vondt å se at småttingene strever.

Skrevet

Hva med eplemos, eller hirsegrøt uten mme fra helsekosten? sistnevnte kan blandes med eplemos, vann og en ts god matolje. Bra for jernopptaket!

Skrevet

en liten bonus med massasjen er at knotten og du får en kosestund, og begge slapper av. Det kan virke positivt på fordøyelsen i seg selv :)

Skrevet

Rosiner

Skrevet

Henger meg på massage ja, du kan også legge barnet på ryggen for så å holde i føttene og føre dem mot magen. Så kan du massere på magen fra rundt navlen og massere ned mot venstre side av magen da tykktarmen går der.....

Skrevet

Masser alltid MED sola! Dvs oppover til venstre, til høyre over navlen og så ned til venstre igjen, i en slags opp-ned-trekant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...