Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg røyker ikke til vanlig lenger, men kunne gjerne tenkt meg ett par røyk når jeg skal drikke helga om 2 uker..Kan jeg det? Vet jo at jeg kan, men blir røyking på samme måte som med alkohol; vente med å amme så så lenge etter at man har tatt en røyk?

Eller bør jeg stå over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror deter 12 timer eller no på røk og... Må få nikotinet ut av kroppen igjen ..

Skrevet

Det er mange grunner til at du burde stå over:) Mange røykere ammer. Et par timer etter røyken er nivået av skadelige stoffer lavt nok til at det går an å amme igjen. Og når du i tillegg må vente på alkoholen er det nok ikke noe problem i forhold til amming...Men mange som har slutta har starta opp igjen etter festrøyking så jeg ville ikke gjort det..

Skrevet

Ja, de anbefaler å røyke rett etter du har ammet slik at det går lengst mulig fra du røyker til neste amming! Men hvis du skal drikke også, så kan du jo ikke amme heller, så det hadde jeg gjort med god samvittighet! Tror det tar lengre tid før alkoholen er ute av blodet enn røyken! Kos deg med et par røyk, du!! :)

Skrevet

Ja, vet at det er da sjanse for at man begynner fast. Men jeg røyket minimalt til vanlig før jeg ble gravid, så tror ikke det blir no problem. Det SKAL IKKE bli noe problem..Vil ikke begynne fast, er det værste jeg ser når mødre med små barn røyker..

Men det er så sabla godt med en sigg til vinen, så unner meg nok ett par den kvelden, må jo som dere sier uansett vente med å amme til alkoholen er ute av blodet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...