Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor sent i svangerskapet kan man ta fly? Og hvorfor er det en grense?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og samboeren reiste til thailand når jeg var 6 mnd på veg. Jeg fikk beskjed om å ha med en attest på flyet tilfelle de skulle lure på hvor langt jeg hadde kommet. Men trengte ikke vise den. Jeg fikk også beskjed om at på noen reiseselskaper blir man nektet å reise med fly den siste mnd før termin. Dette var som jeg fikk beskjed om pga. fare for fødsel på flyet. Forståelig nok;)

Skrevet

4 uker før termin, og kanskje enda nærmere termin ved korte innenlands-flygninger og med lege-erklæring.

Det er vel fordi de ikke vil ha fødsler i lufta :)

Skrevet

Inntil to uker før med legeerklæring innenlands. For reiser på mer enn 4 timer, utenlands varierer det fra selskap til selskap.Jeg skal ut og fly om to uker, og ser veldig fødeklar ut allerede, så jeg skal sørge for å ha legeattesten med, hvis det ikke har skjedd noe før den tid da...

Skrevet

I følge SAS er det totalt flyforbud de siste 2 ukene før termin. De siste 4 ukene før dette (altså 6-2 uker før termin) må man ha med legeerklæring på at det er greit at du flyr.

Skrevet

Kommer vel litt an på selskapet en flyr med - men de aller fleste har en grense på 4 uker før termin - dette pga de ikke vil risikrere fødsler i lufta. Vi var i syden i forrige uke og flydde hjem igjen da jeg var 32 uker. Hadde med meg terminbekreftelse fra legen på engelsk, men ikke noe mer enn det. Vi flydde med SAS og Spanair og da kan en fly uten begrensinger frem til 4 uker før termin og med legeerklæring mellom 4 og 2 uker før termin, på flyvninger som ikke varer over 4 timer.

Jeg har stor mage, men ingen som reagerte eller spurte meg om terminbelreftelsen da vi flydde:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...