Tulletutta Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 er 19+6 uker på vei når her dei siste kveldene opplevd at magen blir hard og ubehagelig ikkje vonde, er dette kynner heile magen blir ikkje hard berre den nederste delen.
linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 ja. Jeg har kynnere i hele magen, noen ganger bare nederst,andre ganger på bare halve siden..
Sito15 (fått to prinsesser):-) Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Er det tilfelle at man bør ta kontakt med jordmor eller lege hvis disse kynnerne kommer regelmessig? Venter tvillinger i beg av okt, og har bynt å kjenne sånn som dere beskriver. Noen ganger hele magen, men nå i kveld har jeg kjent det nederst. Grunn til bekymring??
*RutIetutt* Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Jeg snakket med jm om dette sist jeg var hos henne siden jeg har hatt masse kynnere (og har det enda) + nedpressfølelse...men hun sa at så lenge det ikke gjør vondt (og ikke bare er ubehagelig) og de ikke kommer reglemessig (dvs korte og med veldig jevne mellomrom over lang tid) så var det ikke noe å tenke på. bare livmoren som trener seg opp til fødselen. Rier kjennes som regel godt bakover mot ryggen, mens kynnere kjennes bare i magen. Men aner ikke hvordan det er når en venter tvillinger....og det er bedre å ta kontakt med jm en gang for mye enn en gang for lite....
Sito15 (fått to prinsesser):-) Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 Det er ingen smerter i lamme så da er jeg vel trygg:-) det bare strammer seg litt. Kommer fort og går over fort. Kjenner litt "smerter" i underlivet. Sikkert litt bekkenløsning.. Men vet egentlig ikke hva jeg skal kjenne siden jeg er førstegangsfødende:-)
*RutIetutt* Skrevet 2. juni 2007 #6 Skrevet 2. juni 2007 Jeg har bekkenløsning også og det kan kjennes ut som mensesmerter - jeg kjenner det spesielt godt i lysken og nedover på innsiden av lårene + nederst del av magen og rumpa. Jeg kjente det i allefall som mensesmerter i begynnelsen, men nå er det blitt mye mer intenst og mer verkende. Kynnerene kjennes ikke sånn vonde ut syns jeg - mer ubehagelig, som om pusten blir litt slått ut av meg. Kjenner magen blir hard og ser det også, på at navlen liksom trekker seg litt sammen og magen står litt ut rundt den. Dette er sånn det kjennes ut fo meg da, er ikke sikkert det er likt for alle....
Athravil Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 Er 15+3 og begynte å få det jeg antar er kynnere torsdag og fredag forrige uke, det som plager meg er at de var mer eller mindre konstante fra lunsj torsdag til sent fredag kveld. Plagsomt, men ikke direkte vondt, men nok til at jeg våkner om natta av det. Var avslappet og fin i helga, men det begynte på igjen i morges på vei til jobb. Er fortsatt temmelig sliten, så jeg lurer litt på om 100% er for mye, stresser nemlig en del på jobb, er mye å gjøre, selv om det ikke er fysisk tungt. Men, får man tak i jordmor/lege når man trenger det? nei.
LynxLynx Skrevet 4. juni 2007 #8 Skrevet 4. juni 2007 er i uke 25 og har en del kynnere. Det er ikke vondt, men plagsomt, magen blir helt hard, og det gjør jo at det er vanskeligere å bevege seg "normalt"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå