miastjerna Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 vårt lille gull kommer med ks på tirsdag,noen som har noen råd å gi i den forbindelse? hvordan følte du deg etterpå?
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 er vel ikke så mye råd å komme med,tror ikke jeg skal si hvordan jeg hadde det etterpå,hehe... det var vondt i grunn,men var ekstra uheldig jeg da... men rør deg mye etterpå så det ikke blir så vondt!! lykke til!! hvorfor ks?
Gjest Odyssey og det nydelige nurket Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 jeg var i fin form.. etter 2 timer.. men kom deg opp av senga så fort som mulig(hadde ks sist torsdag).. spis og prøv å gå på do. ta deg en dusj så fort du kan for å myke opp.. luttørk såret.
Raych Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Jeg følte meg veldig bra egentlig jeg:) Selvfølgelig strammer det en del i såret de første dagene, men jeg synes det gikk fort over. Ett råd jeg vil gi er at når du skal sitte, stå og gå så rett deg opp godt i ryggen så du ikke siger sammen over såret. Det er faktisk bedre når du får lettet trykket på såret og heller strukket deg ut slik at ikke såret kommer i klem:) Ikke sitt, stå og gå som en krok. Det var vel egentlig det jeg kom på i farten:) Lykke til forresten:)
miastjerna Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2007 takk for gode råd! skal ha ks fordi baby"n sitter i sete,og jeg ikke tør setefødsel.
Gjest Odyssey og det nydelige nurket Skrevet 2. juni 2007 #6 Skrevet 2. juni 2007 lykke til da.. jeg var forberedt på et smertehelvete uten like men det ble det ikke for min del..
gullet kom 03.07.07 Skrevet 2. juni 2007 #7 Skrevet 2. juni 2007 jeg fikk råd fra sykehuset om å ligge på magen...
**Hege&Amalie** Skrevet 2. juni 2007 #8 Skrevet 2. juni 2007 er det deg elin som lurer? jeg har vært i finform og opp og gått samme dag etter begge mine ks.... det er selvfølgelig litt ubehagelig og vondt i en stund etterpå, og veldig viktig og rette seg opp og ikke sige sammen som de sier over her.... lykke til.
*RutIetutt* Skrevet 2. juni 2007 #9 Skrevet 2. juni 2007 Jeg hadde hastesnitt etter å ha hatt rier i 18 timer...så jeg var vel litt mer sliten enn en blir ved et planlagt snitt....men uansett....det var ømt og sårt etterpå. IKKE en god ide å hoste, nyse eller le....jeg fikk en skikkelig nysebye dagen etterpå og trodde jeg skulle dø.... Viktig å komme seg opp å gå ganske kjapt pga faren for blodpropp. Ikke løfte tungt i begynnelsen - jeg syns det var veldig vondt om nettene når babyen våknet og ville ha pupp...det å vri seg og løfte ham opp i sengen til meg var helt umulig - spesielt med "kald" kropp etter søvn. Fikk endel smertestillende etterpå på sykehuset, og er glad for det:o) Lykke til på tirsdag!
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #10 Skrevet 3. juni 2007 hmm...har i grunnen ikke noen råd å komme med,er ikke så mye du kan gjøre liksom.. men jeg følte meg ganske kjørt over av en gravemaskin etterpå kan du si.. klarte ikke sitte eller reise meg opp,og bare det å gå på do var et ork,gjorde skikkelig vondt.. men det blir bedre og bedre for hver dag,du merker stor forskjell,vertfall gjorde jeg det.. eller jo,har ett råd,pass på å KVEL nysen når du kjenner du må nyse.. IKKE noe godt å le eller nyse etter ks.. HUFF
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 3. juni 2007 #11 Skrevet 3. juni 2007 Ha gjort unna de store innkjøpene, og legg tilrette for å unngå for mye bæring. gjerne ha noe ferdig mat i frysen. gjør ting enkelt :-) kjøp gjerne noen sårplaster slike avlange noen (må byttes ofte) og ha noe til å rense med. ellers var det å ta ks vondt først når smertestillende gikk ut. men da var det også kraftig vondt. MEN var oppe på bena og gikk/fungerte greit etter 3 dager. lykke til
marwi Skrevet 3. juni 2007 #12 Skrevet 3. juni 2007 ta med deg en tynn/enkel morgenkåpe.. jeg klarte bare ikke å ha på bukse de første dagene, ikke klarte jeg å ta den på selv og ikke var d noe godt å ha på heller. Ellers er gubben veldig grei å ha i nærheten... Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå