Leee Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 Legen min mente at jeg kanskje kunne ha en urinveisinfeksjon, og ville ha en urinprøve slik at han kunne dyrke urinen. Hva betyr dette?
Duracellgirl*prøver* Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 den sendes inn til utvidende prøver (noen bakterier er vannskelig å påvise på enkle legekontorer) Så vil legen ringe deg innen få dager om det vises noe på prøven ellers hører du nok ikke noe.
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Dyrke urin er rett og slett å så urinen ut på et medium og sette det til dyrkning for å få fram hvilken bakterie det er for å kunne gi deg riktig behandling.
babyT Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Du leverer en urinprøve. I laboratoriet bruker de en spesiell pinne til å spre litt urin på en slags gele i ei skål (agargele tror jeg det heter...). Det settes så i et spesielt varmeskap og etter en bestemt tid tar man skåla ut. Man vil da kunne se hvilke bakterier som finnes i urinen. Er ei stund siden jeg gjorde dette sist (bioingeniørstudiet 1999/2000 slutta etter 1. året), men mener å huske at det er slik det gjøres...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå