Gå til innhold

Hadde du anmeldt en voldtekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det tror jeg er lite sannsynlig at jeg hadde tatt meg brydderiet med. Det måtte i så fall vært med klekkelig bevis i saken. Antagelig noe i retning av fem vitner som var villige til å tale min sak. Om du er åpenbart mørbanka og beviselig har mannens sæd i skjeden er tydelig ikke nok. "Bevisets tilstand" og alt det der.

Hadde jeg følt for å ordne opp i forholdene, er det mange jeg ville kontaktet før politiet.

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut usle kjøter
Skrevet

Veldig avhengig av omstendighetene og hva som hadde gått forut for. De holdningene man har i samfunnet generelt borger ikke akkurat for en rettferdig rettergang om det nå i det hele tatt skulle komme så langt som til rettsapparatet.

Skrevet

Du overrasker. Var det hells angels du ville kontaktet?;)

Skrevet

Jepp. Hels Angels og B-gjengen :-) Og kanskje en neger og to...

Skrevet

kommer ann på.

sakene blir jo ofte hennlagt pga bevisets stilling. så tror det er mere vondt å annmelde også. hadde jeg hatt skikkelig bevis så ja.

Gjest Odyssey og det nydelige nurket
Skrevet

jeg gjorde det men nådde dessverre ikke frem. så nei, jeg ville aldri gått igjennom den nedverdigelsen der, EVER AGAIN

Skrevet

Ville du ringt noen andre i stedet en annen gang (Gud forby, men sånn rent hypotetisk)? Eller ville du bare latt det gli sin gang?

Skrevet

mener du da noen som kunne "ta saken i egne hender" ? isåfall, nei, men jeg har hatt lyst noen ganger, ja. er dessverre ikke en så hevngjerrig person.

Skrevet

Jeg valgte i min pure ungdom å ikke gjøre det. Hadde det samme skjedd i dag hadde jeg gjort det! Om ikke for annet enn selvrespekten min.

Skrevet

Hm...skulle ønske jeg kunne si det samme. Jeg er hevngjerrig i lange tider, og kan gå i årevis og pønske ut en plan. Den stakkaren som fulgte etter meg hjem og prøvde å bryte seg inn i huset mitt fikk svi for det i årevis etterpå.

Skrevet

Problemet er jo at politiet er fullstendig tiltaksløse i sånne saker. Hvorfor skal man kontakte noen som ikke er i stand til å gjøre noe?

Skrevet

Forstår problemstillingen, men for meg har det ihvertfall vært en belastning det å ha vært for feig til å ikke forsøke å gjøre noe med det! Og lure på om flere har møtt på samme mann.......

Sånn jeg ser det nå skulle jeg heller tapt en sak og vite med meg selv at jeg ihvertfall forsøkte enn å ikke ha forsøkt i det hele tatt!

Skrevet

Jeg ser av og til på jentene på Tae Kwon Do-instituttet med svart belte, og tenker det måtte vært en deilig følelse å ha et sånt belte for så å komme opp i den situasjonen. Stakkaren hadde ikke visst hva som traff ham før det var over og han hadde knekt åtte bein i kroppen.

Skrevet

Nei. Jeg har ikke gjort det i to tilfellene jeg har vært borti.. Det er fordi jeg visste at jeg ikke hadde nok bevis uansett, og at det da bare ville vært en forferdelig vond prosess som ikke hadde ført til noe uansett.

Skrevet

Trent Tae Kwon Do jeg, men jeg ble aldri så god da :) Burde nok ha satset litt mer ja. Kanskje hadde det hjulpet....

Skrevet

ja altså, jeg tenker ofte at "det hadde vært ifnt å få gjort" men det blir jo med tanken. men om jeg hadde hatt vilje nok hadde jeg nok fått "gjort noe med det"

Skrevet

Til dels enig.

I mange tilfeller fører jo ikke en anmeldelse frem. Hvis jeg visste hvem voldtekstmannen var så ville det vært enklere for meg å sende broren min etter han!

Men samtidig er det viktig å rapportere om voldstilfeller.

Skrevet

Voldtekst? Herre, kanskje på tide å legge seg ja..

Skrevet

Hadde nok gjort det bare for å "ha mitt på det tørre" iallefall.

Dersom mannen det gjalt skulle bli anmeldt av andre på et senere tidspunkt, og jeg kunne være med å bidra i en etterforskning, da ville jeg nok følt meg jævlig dum som kom tassende ETTERPÅ og sa "meg også.."

Dessuten tror jeg at siden fler og fler IKKE anmelder, fordi de på forhånd vet (eller tror) at saken vil bli henlagt, så gjør nok det noe med holdningene hos menn, i den retning at mannen ikke oppfatter det han har gjort som galt, og er mer tilbøyelig til å gjøre det igjen.

Skrevet

Jeg ville rapportert det for statistikkens skyld, men antakeligvis ikke ønsket å gå til sak. Det er selvfølgelig situasjonsbetinget, men jeg har aldri følt behovet for å straffe eller hevne meg, har bare ikke ønsket å bidra til mørketallene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...