Gå til innhold

Barn i "løpestreng", hva mener dere om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en diskusjon med svigers her. De mener at det er helt ok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, da han man styring på de når man er på plasser med mye folk. Er det ikke ok altså?

Skrevet

Snakker om hjemme i hagen.

Skrevet

Forstår faktisk behovet:) Bare det å henge opp en klesvask ute her i gården, gjør et jeg hele tiden må løpe etter lillerampen. Tar ca fem ganger så lang tid.

Skrevet

i visse situasjoner er det helt greit syns jeg....

Gjest sug lut usle kjøter
Skrevet

Med mine unger - nei. Men det er en tilfeldighet. Hadde jeg vært mor til en av mine nevøer hadde jeg hatt ham i bur.

Skrevet

Det er jo ikke akkurat noe nytt fenomen....................i fjellbygder ble barna bundet fast til et tre eller en stolpe for å ikke ramle ned............så hvis det er sikkerhetsmessige årsaker som ligger til grunn for løpestrengen så synes jeg det er greit.

Skrevet

Det er jo greit for ungene å kunne holde på litt uten at mor springer etter hele tiden, så hvis man har en "skummel" hage er det ok. En vanlig hage ville jeg ikke sett behovet :)

Skrevet

For et par århundrer siden var jo det helt vanlig når man bodde oppi fjellsidene. Problemet for folk er jo bare at løpestreng assosieres med hunder, og det er ikke god skikk i denne kulturen å behandle folk som dyr. Egentlig går det sikkert helt fint.

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen på "løpestreng" og lekegrind?

Begge deler er et avgrenset område som barnet får bevege seg på, og hvor foreldrene har full kontroll på hvor de er.

Bare at løpestreng kan SE mer vulgært ut....

Selv ble jeg som liten satt i en binge i fjøset sammen med kalver. Rart jeg er som jeg er.

Ærta Bærta

Skrevet

Helt greit med "løpestreng" på unger i perioder..men man må passe godt på da siden de kan surre seg inn og i værste tilfelle kveles i "sikkerhets lina"... Jeg har gått tur med unger i bånd...passa jentungen til tanta mi i ei uke og skulle da ut med en vilter 3 åring og en hyper 2 åring som begge ville stikke hver sin vei.. Fikk sele på begge ungene og satte på dem line så vi kunne komme oss til og fra lekeplassen uten at en av dem stakk av. Fikk endel rare blikk :-DDD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...