Gå til innhold

Et spm om keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åssen er det visst man tar keisersnitt flere ganger, blir det 3 kutt/ arr på magen? For de kan vel ikke skjære flere ganger i samme sår eller? Har foreløpig et barn, og fikk akutt keisersnitt (men ble et greit arr under bikinien). Skal ha et eller to barn til, og blir nok planlagt KS da, for jeg har litt smalt bekken. Er det noen begrensinger på hvor mange barn man maksimalt bør ha da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kutter opp på samme sted, så du får bare et arr.

Skrevet

helst kun 3 har jeg hørt... det kan visst skje etellerannet under operasjonen. vet om ei som dette skjedde med, havnet i koma. pappaen greide ikke å ta vare på barnet, så mormor ble plutselig mor. mora var "helt borte" i mange mnder. jef møtte mormor når ungen var 6 mnd, da gikk d greit, men mor var fortsatt innlagt, og forvirra på mange ting (når ungen ble født osv). vet egt ingenting om hva d er åsånn, bare møtt denna mormora en gang. men det var keisersnittet sin skyld, det hadde vært snakk om det under svangerskapet osv, men alle satset på at det ikke skulle skje. trur det er sjeldent.

Skrevet

Man skal helst ikke ta fler enn 3 ks fordi livmora bli svakere og kanskje ikke tåler flere graviditeter etter det.

Men det er ikke umulig med fler.

Skrevet

jeg har tatt ks to ganger og dem kutta på samma plassen..

Skrevet

hei. de kutter på samme sted. når du får ks nr 2, så spør de deg om du ønsker sterilisering samtidig, for det er gjort i en fei samtidig som ks. når du evt venter nr, og tar ks, så er det mye mer på deg ang dette. de fraråder deg på det sterkeste å få flere enn 3barn med ks.

jeg for min del skal bare ha to barn, noe jeg har nå, så da ønsket jeg sterilisering samtidig.

jeg har hatt et hastesnitt, og et planlagt snitt pga veldig smalt bekken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...