Gjest Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 Datteren min på 7 mnd er tidlig ute...hun kryper som en rakett, reiser seg opp og har såvidt begynt å gå rundt bordet...MEEENN hun vil aldri sitte stille, hun er helt hyper....liker ikke lekene sine, hun vil bare leke med ledninger eller klatre på sin slitne mamma!! I følge mamma så var ikke vi 3 barn slik hypre når vi bare var 7 mnd gamle...er det normalt å være slik i den alderen? Dessuten vil hun aldri sove..bare leke og klatre osv!! Blir gal snart...samboer er i offshore og jeg er såååå trøtt...begynner å lurer på om hun har ADHD eller noe..men det er vel altfor tidlig å si i en alder av 7 mnd?! Dessuten er hun så "daltete" hun følger med alle veier, jeg for såvidt gå på toalettet alene! hjeeeelp...er så sliiiiiten!!!!!!!
Lille søtnos Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Hun er nok bare en aktiv liten jente, og det er normalt at de i den alderen vil utforske verden. ADHD er det altfor tidlig å tenke på. Det skal man vel strengt tatt ikke diagnostisere før tidligst i skolealder. Skjønner det er slitsomt. Har du ingen andre som kan avlaste deg?
pippis mamma Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 tror det er helt normalt, minste broren min var helt ekstrem på den alderen, men han lærte å gå når han var åtte måneder, og da ble han en mye mer fornøyd unge:) I dag er han 6 år og en helt normal og ganske rolig gutt:)
ettie Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 Tror ikke du skal bekymre deg for ADHS. Hun er bare nyskjerig på verden, noe som bare er bra, selv om det kan bli slitsomt for mamma. HAr en slik liten en på 7 måneder selv, han skal ha med seg apsolutt alt og har nesten ikke tid til å spise en gang. I tilegg er det så mye han vil men ikke får til også, at han til tider blit veldig frustrert og grinete. Er helt normalt! Noen barn er rolige andre aktive.
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #7 Skrevet 2. juni 2007 jo, jeg har alvlastning heldigvis...mamma hjelper meg kjempemasse:-) Hun har hatt Christina i dag slik at jeg fikk sove...blir jo helt utslitt spess når samboer har reisejobb! Det er så rart for Christina var så veldig rolig fra hun var nyfødt til hun var ca 5mnd...sov 12 timer per natt og alltid rolig. Men hun er veldig smilende og herlig jente heldigvis, gråter ALDRI nesten...men AKTIV jaaaaa:-))
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #8 Skrevet 2. juni 2007 Embla er likedan, propell deluxe. Men ADHD kan man ikke fastsette før TIDLIGST ved skolealder. Mine to stesøstre har henholdsvis ADHD og ADD, så jeg vet godt hva det er snakk om... Når det kommer til aktivitetsnivå, unngå sukker, både til deg (dersom du ammer) og til henne. Og da mener jeg ikke bare sukker, jeg mener også fruktose og sukrose, gjerne også laktose osv.(altså alle de naturlige sukkerartene man finner i mat/frukt) Man kommer jo ikke helt unna men desto mindre mengder desto bedre...
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #9 Skrevet 2. juni 2007 må bare få svare på det med ADHD og når man kan fastslå dette.. har jobbet i flere år nå med ADHD barn, og det som er gjennomgående er at man har sett tegn fra 1-2 års alder på de fleste.. men man som regel ikke fastsetter noen diagnose før skolealder.. Men lillemor på 7 mnd trenger ikke ha det av den grunn ) Mange mange aktive barn der ute som ikke har ADHD..
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #10 Skrevet 2. juni 2007 nei, jeg tror ikke hun har ADHD egentlig...hun er vel bare veldig aktiv jente. Egentlig så vet jeg hvor hun har det fra...hennes far var helt propell som liten, han sprang når han var 8 mnd(!) , han er heldigvis rolig som et lite lam i dag hehe:-)
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #11 Skrevet 2. juni 2007 Hun høre veldig ut som jenta mi, og jeg har som deg lurt på om hun har ADHD eller noe, siden hun er så aktiv og tidlig ute med alt. Hennes jevnaldrende "venner" ligger liksom helt iro på gulvet, eller ligger fornøyd på ryggen i bag-vognene sine enda, men jenta mi hun skal sitte selv, å ivhertfall ikke ligge i noen bag-vogn.. Aller helst skal hun klatre og dra i alt hun finner, høyt og lavt i hele huset.. Kjempeblid er hun da, det skal hun ha. Og heldivis greier jeg å få henne til å sove.. Men syns nok hun er litt overaktiv til tider. Må vel bare støtte meg til den frasen som er og blir en gjenganger her: Ingen barn er like, alle utvikler seg forskjellig og det finnes ingen fasit.. Så lenge hun virker blir og fornøyd skal ikke jeg klage. Men skjønner det tar på når hun ALDRI sover da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå