Gjest Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 Det er litt stille inne på Snart klar, kanskje ikke så rart. Vi er jo 'ventere' alle sammen. Men hadde vært hyggelig å følge hverandre litt opp frem til høsten er i gang. Jeg for min del skal nyte sommeren. Syntes tiden gikk sakte før, men ikke nå. Tror faktisk jeg trenger sommeren til å forberede meg litt mentalt, hvis det går an da.. men gleder meg veldig til høsten er der. Hva gjør dere i ventetiden da? Her går det i jobbing, folatspising og ser frem til ferie.
Hera83 Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 Hei! Jeg har det helt fint for tiden. I det siste har det vært eksamen og sykdom i familien, så jeg har hatt hodet fullt av andre ting enn baby. Men nå som det har roet seg litt er jeg minst like babysyk som jeg var tidligere. Er store mager og søte babyer overalt jo! Skjønner ikke det der.. For noen dager siden hadde jeg og samboeren min en prat og ble enige om at jeg skal ta p-pillene en mnd til. Vi blir vel ikke "aktive prøvere" før i august, tenker jeg. Håper det står bra til med deg "snartprøvere" og alle andre på dette forumet. God helg!
Lotta med novembergutt Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 Jeg har det bra! Midt i eksamen fortiden, men det er veldig snart over. Planen min om å trene masse, gå ned noen kilo, spise sundt og alt det der, den har blitt satt på vent, desverre Jeg føler jeg ikke får tid til å trene nå, midt i eksamen, pluss at det veldig ofte blir en lettvint og usunn middagsløsning. Men er som sagt veldig snart ferdig, så da starter forberedelsene for alvor Har jo 4-5 måneder på meg, bør klare å endre litt livsstil frem til da håper jeg! Også har jeg begynt å titte på vogner og sånn når jeg går forbi babybutikker. Klarer ikke å la være. Bare må... hihi. Er veldig koselig da. Og jeg har fortsatt lyst til å fortelle det til hele verden, men kan jo ikke det :\ Men tenk på det a - neste sommer så har vi kanskje en liten baby. Og det er jo ikke lenge til neste sommer. Kiler i magen bare jeg tenker på det:) Nesten så jeg gleder meg til kvalmen og alle vondtene;)
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Kjenner meg igjen i det du skriver nathalie81. Har lyst å si det til noen jeg også, men på en måte føler jeg at det blir feil. Tenk om det ikke klaffer med en gang og på en måte er det godt å ha det for seg selv også.. Da er det jo godt å ha bim-sidene. Vi er jo i samme båt:) Har ikke sett på vogner i butikker enda, men kikket litt på nettet. Koselig å planlegge litt ja:) Når det gjelder sunn mat så er ikke je heller så flink:( Og treningen er det verre med. Har litt dårlig samvittighet for det. Skal skjerpe meg i sommer. Når det gjelder pillene Mali83 så er jo det kjempeflott! Da er dere liksom i gang med planleggingen. Slik følte j det da jeg sluttet med pillene. Sluttet med pillen i begynnelsen av mai og har nå fått min første 'vanlige' mens, nøyaktig 28 dager etter siste pillemens:) da er kroppen i hvertfall i rute. Hurra. Var litt spent på den. Sambo er lit forundret over at kroppen min går sånn eter klokka:) hihi. Føler han er litt mer engasjert nå en tidligere, selv om det fortsatt er je som snakker mest om det..men sånn er vel menn flest? Eller hvordan er det med dere, snakker de om det? eller er det dere som tar opp temaet?
Blåbærmuffins Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 Her har babysjuka heldigvis roet seg litt. Har fortsatt utrolig lyst på baby, men nå som tidspunkt for prøving er satt får jeg slappet mer av og klarer faktisk å ha andre ting enn bare baby i hodet Har og begynt å kikke litt på babyting. Har "fått lov" av samboer å kjøpe dersom jeg ser noe kjempefint eller noe som er satt veldig ned i pris, men har ikke kjøpt noe enda... Sambo har faktisk kjøpt et par sko han fant i england. Puma-sko i str 1 år, var kjempesøte! Ellers er jeg opptatt med siste innspurt på skoleåret. Ferdig med eksamener og kun 2 uker igjen av praksisen så er det ferie! Skal på en skikkelig jentetur til syden. Er jo kanskje siste sjanse til det på en stund så det blir veldig gøy! Håper dere andre har det bra og klarer å tenke på dere selv og ikke bare baby hele tiden Er faktisk veldig deilig!
Mini nr 2 i mars Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 Tida går som det suser syns jeg, men føles allikevel lenge til det blir oktober...!!! Men koser meg meget om dagen:) Gleder meg til å nyte sommer, og koser meg så mye jeg kan med samboeren min. Vi begge gleder oss veldig til å få barn, men jeg mistenker at jeg er en smule mer klar enn ham..hehe..men er vel ganske normalt! Har ikke sluttet på pillene ennå...skal iallefall ta ett brett til, vurderer to...Men får se! Skal iallefall starte på folat med en gang jeg slutter på pillene! Har begynt å spise sunnere, håper jeg klarer å fortsette med det! Så gjenstår det bare å bli litt flinkere på treninga... Godt å se at det er litt liv i leiren =) Har mangla litt på det i det siste syns jeg...Men det er vel flere av oss som er opptatte for tiden!
2 nøster Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 Heisann jenter... Ser ut som alle er klare for at høsten skal komme;) Men det er vel greit å ha med seg en deilig, varm sommer først...mmmmm Her i leieren er det noe av det samme gamle. Jobber og ser frem imot ferien, da det blir (forhåpentligvis) bygging av terasse. Jeg ville jo gå ned en del kilo føre jeg skulle prøve å bli gravid, og det er jeg midt oppi nå. Har hittil gått ned 7,5 kg, og det er deilig! Skal prøve å lure meg ned enn ca 7 kg til, føre september...håper jeg (har nok å ta av da..hehe) Vi ser frem imot å prøve, men snakker ikke så mye om det til daglig. Men han har jo bestemt navn på en evt gutt, så han sier hele tiden at *navn* skal bli slik og slik...hehe, søte samboeren! Min søster er i alle fall helt klar til å bli tante, hun er nok mer gira enn meg..hehe...Jeg er nok mere spent i forholdt til det å klare å bli gravid...men prøver å ikke tenke så altfor mye på det.. Vi får prøve å henge sammens på "Bli Gravid" siden i høst da..Noen ramler vel over i August allerede...men vi snakkes vel!! Stor sol klem fra
2 nøster Skrevet 16. juni 2007 #8 Skrevet 16. juni 2007 Veldig rolig her enda ja...hehe... dytter denne litt opp jeg (så kan jeg sjekke om jeg har forandret nick i samme slengen ..hihi)
Hera83 Skrevet 16. juni 2007 #9 Skrevet 16. juni 2007 Hei Angua! Syntes det å skifte nick var så glupt at jeg hermet etter deg.. Slengte på "høstprøver" jeg også! Når skal dere begynne å prøve? Her blir det nok august/september, tenker jeg.
Lotta med novembergutt Skrevet 17. juni 2007 #10 Skrevet 17. juni 2007 Koselig med litt liv i tråden Alt bra her - jeg har sommerferie, og første sommer uten sommerjobb! Koser meg glugg i hjel! Endelig har jeg tid til å begynne å trene også. Håper jeg rekker å gå ned noen kilo til høsten. Men starter ikke prøvingen før i oktober har jeg funnet ut. Tør ikke risikere at terminen faller rundt eksamenstider.
Gjest Skrevet 17. juni 2007 #11 Skrevet 17. juni 2007 Hei alle sammen! Lenge siden det har vært liv her ja. Vi er jo i ventetiden så da er det liksom ikke så mye å fortelle, men likevel synes jeg det er koselig om vi klarer å holde liv i denne tråden. Vi er jo spente, jeg i hvertfall, hi hi. Så da har vi sikkert noen tanker å dele. Her går det greit. Sambo og jeg snakker ikke så mye om prøvingen for tiden, men han har forslått september:) og jeg er med. Han holder fortsatt på å venne seg til tanken om å bli pappa, men jeg tror den kommer gradvis. Jeg har pratet høl i hodet hans om dette i ett halvt år nå, så nå skal han få fred frem til prøvingen:) Tror jeg har vært en plage til tider med all snakket mitt, men sånn er det når man er babysyk. Ellers går tiden her med til jobbing og ser frem til ferie om ikke så lenge.
2008 og 2012 Skrevet 17. juni 2007 #12 Skrevet 17. juni 2007 Hei! Vi er også høstprøvere - antakeligvis. Ikke helt 100% bestemt ennå, men planen er å slutte med p-pillene i oktober, og da prøve å bli gravid. Spennende og skummelt! Litt rart å tenke på at jeg faktisk kan være gravid om 4-5 måneders tid.... eller høygravid om 1 år! Gøy også da. Jeg leser om barnevogner på internett, og navnene er klare... Også er det jo så mye søte babyklær i butikkene... Planen er nå å spise sunnere og gå litt mer turer
Gjest Skrevet 17. juni 2007 #13 Skrevet 17. juni 2007 Heisann! Vi skal også begynne prøvinga til høsten, tidligst i midten av september eller noe sånt. Gleder meg masse!! Har vært babysyk i varierende grad siden en venninne fikk en gutt for snart 1 år siden... Merker også på sønnen min at han godt kunne trengt en søster eller bror, han er litt vel veslevoksen til tider... )
2 nøster Skrevet 18. juni 2007 #14 Skrevet 18. juni 2007 Johooo...det ble plutselig liv her joooo;) Morro!! Her i huset begynner vi nok prøvingen i Sept/oktober...ille spennende! I.o.m. at jeg har vært så flink å gått ned en del kilo, så mangler bare røyke slutt nå..kremt... Det skal skje i september. Har allerede sagt til folk at jeg vurderer å slutte, slik at de ikke blir mistenksomme hvis jeg plutselig en dag ikke røyka. Venner og kollegaer begynner å spørre om dette med barn ..hmph... Hvor mange her inne har barn fra før da? Vi har ingen, så dette er ganske så nytt for oss..
EnLitenPrins Skrevet 18. juni 2007 #15 Skrevet 18. juni 2007 Hiver meg på her Skal sikkert begynde å prøve sept/oktober her også! Her går det iallefall bare bra! Har gått ned noen kilo her og,Skal slutte å røyke jeg også....hehe Lurer på om jeg skal begynde å ta folat...er det for tidli ?
femomdagen Skrevet 18. juni 2007 #16 Skrevet 18. juni 2007 Vi regner med å starte prøving i september/oktober, som jeg ser en del andre her inne har planer om. Det er sommeren og feriesesongen som gjør at vi velger høsten også... Godt vi er flere, så kan vi forhåpentligvis følge hverandre en stund :-) Jeg har ingen barn fra før, men begynner å bli klar nå, så det skal bli spennende måneder framover!
2008 og 2012 Skrevet 18. juni 2007 #17 Skrevet 18. juni 2007 Vi har ingen barn fra før, så dette er litt skremmende, nesten uvirkelig Heldigvis røyker jeg ikke, så jeg slipper å tenke på det. Men det var de kiloene da.... Det er jammen ikke lett. Og jeg burde nok absolutt gå ned en god del....
ventejenta Skrevet 19. juni 2007 #18 Skrevet 19. juni 2007 Jeg er så utålmodig at jeg holder på å sprekke! Det jeg tenker mest på er den dagen jeg (forhåpentligvis) tester positivt og skal fortelle det til samboeren, første dagen jeg kan kjøpe babytøy med god samvittighet (fordi jeg faktisk venter en baby, og ikke fordi klærne er så utrolig søte...), den dagen vi skal fortelle det til venner og familie, og selvfølgelig den dagen jeg ligger der med i mine øyne verdens søteste baby... Og så gleder jeg med til barnets første skritt, første ord osv.... Har sluttet på pillene for lenge siden, og mensen er i rute. Skal snart begynne på folat, og så er det bare å nyte sommeren og vente på høsten....
Hera83 Skrevet 19. juni 2007 #19 Skrevet 19. juni 2007 Hei! Når skal dere begynne å prøve? Jeg har ca 3 uker med p-piller igjen. Veldig spennende! Men vi skal nok ikke begynne å prøve sånn skikkelig før i august/september. Gleder meg til alt det du sa jeg også. Kommer til å bli helt fantastisk å teste positivt og si det til samboeren. Tok det forresten lang tid før du fikk normal syklus etter at du sluttet med p-pillene?
ventejenta Skrevet 19. juni 2007 #20 Skrevet 19. juni 2007 Jeg sluttet med p-pillene (cerazette) i midten av januar (hadde egentlig tenkt å prøve da, men ble utsatt pga ny jobb). Tok to-tre mnd før jeg fikk normal syklus. Hadde egentlig tenkt å begynne igjen siden prøvingen ble utsatt, men jeg synes det er så deilig å være hormon-fri, så jeg droppet det. Har planer om å begynne prøvingen i september/oktober. Jeg heller selvfølgelig mer og mer mot september:) Håper det klaffer fort! Kommer dere til å bruke annen prevensjon frem til dere begynner prøvingen for alvor? Vi bruker kondom nå. Litt kjedelig, og det hadde ikke vært krise om jeg ble gravid nå, men har liksom lyst til at det skal være 100% planlagt når det skal skje...
Hera83 Skrevet 19. juni 2007 #21 Skrevet 19. juni 2007 Er ikke helt sikker på om vi kommer til å bruke annen prevensjon i mellomtiden. Jeg bør vel helst ikke bli gravid før i september pga eksamen. Man vet jo aldri når man blir gravid heller, det kan jo klaffe fort, men det kan også ta litt tid. Kondom er jo et alternativ i et par mnd selvfølgelig, selv om det er litt kjedelig som du sier..
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 20. juni 2007 #22 Skrevet 20. juni 2007 Hei dere, Det er vel halvannet år siden jeg slutta med p- ring pga bivirkninger. Fra da av har vi brukt kondom eller hoppet av. Det er først nå at vi har funnet ut at vi har lyst på baby.. en utrolig fin og spennende tanke...Litt slitsomt også, for jeg blir så nyskjerrig på alt og alle forhåndsregler. Hatt litt rot i syklusene i det siste. Har hatt tannverk i lang tid og brukte mye ibux, etter det ble syklusen ganske lang. Fant ut at det ikke var så lurt å bruke Ibux og tanna er fiksa, tror denne syklus blir normal (denne måneden temper jeg, og fikk forhøying i dag som samsvarer med el smerter& slim mandag). Vi har prøve- prøvd litt men pga mine lange sykluser har vi ikke truffet på EL tror jeg. Denne mnd hadde vi en mulighet, men pga han er bortreist når jeg trodde jeg skulle ha EL, så hadde vi sex dag 8 i syklusen. Tror jeg fikk EL dag 15. (hadde lite "dipp" i temperaturen dag 14 i syklus (- 0,1), litt stigning dag 15 (+0,1) og ett høyere hopp på dag 16 (+0,3). EL smerter og slim på dag 14. og 15. Tror sjangsen er minimal da, er dere ikke enige? Eller dere om noen som har blitt gravid med sex 6 dager før EL??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå