Potetstappe Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 Jeg og sambo skulle ha oss, og plutselig ble han heeelt satt ut! Jeg spurte hva det var og han sa han kunne kjenne inn til baby med fingeren! Da jeg var på svangerskapskurs så ble det spurt om det var farlig å kjenne "oppi der" selv, og jordmor sa det ikke var farlig og man kunne godt gjøre det om man ville kjenne på tappen og hvordan den forandret seg etterhvert som ukene gikk.. Hun sa at vi mest sannsynlig ikke kom til å skjønne hva vi kjente på, men at det ikke var farlig.. Jeg trodde ikke helt på sambo, så jeg kjente etter selv. Å joda, jeg kan putte en finger inn i livmorhalsen, det er ikke vondt en gang. Den smetter rett inn! Hva betyr dette?? Er jeg moden? Er det dette som kalles åpning? Og skulle det ikke vært en slimpropp der som gjorde det umilig å putte noe inn? Har 2 forskjellige terminer, med en måndes mellomrom så legene vet ikke med sikkerhet om jeg er i uke 33+4 eller 37+4...
Luans mamma Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 Da hadde jeg nok ringt føden og bedt om råd.... Lykke til!
hønemor-76 fødte 130707 Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Du bør vel ringe føden kanskje... men herregud de må da vite om du er 37 uker eller 33... det er ganske stor forskjell da... Finner jo ut det ved ul..... det må du jo få sjekket ut... er ganske vesentlig i forhold til om babyen skulle komme nå..... Lykke til
Potetstappe Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2007 Da har jeg snakket med føden og jeg har 1 cm åpning... hønemor-76HØYGRAVID : De får ikke satt noen ordentlig termin nå, siden jeg er så mange uker på vei og ingen babyer har samme størrelsen. Men går til kontroll på sykehuset hver10. dag sånn at de kan ta henne ut hvis hun blir for stor...
KineC Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 Stilig.... *klarte ikke la være* Må ha vært helt sprøtt å kjenne rett inn liksom. Tipper sambo fikk seg ett lite sjokk.. hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå