Potetstappe Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 Jeg og sambo skulle ha oss, og plutselig ble han heeelt satt ut! Jeg spurte hva det var og han sa han kunne kjenne inn til baby med fingeren! Da jeg var på svangerskapskurs så ble det spurt om det var farlig å kjenne "oppi der" selv, og jordmor sa det ikke var farlig og man kunne godt gjøre det om man ville kjenne på tappen og hvordan den forandret seg etterhvert som ukene gikk.. Hun sa at vi mest sannsynlig ikke kom til å skjønne hva vi kjente på, men at det ikke var farlig.. Jeg trodde ikke helt på sambo, så jeg kjente etter selv. Å joda, jeg kan putte en finger inn i livmorhalsen, det er ikke vondt en gang. Den smetter rett inn! Hva betyr dette?? Er jeg moden? Er det dette som kalles åpning? Og skulle det ikke vært en slimpropp der som gjorde det umilig å putte noe inn? Har 2 forskjellige terminer, med en måndes mellomrom så legene vet ikke med sikkerhet om jeg er i uke 33+4 eller 37+4...
Pregnosaurus 22/8/07 Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 Dette er noe jeg ville ringt til sykehuset fødeavdeling for å få svar på og ikke her da men...... Jeg har ikke kjent etter om jg kan kjenne babyen med fingrene, men såvidt jeg vet er det en slimpropp som skal stenge inn til livmoren. Rart at du ikke har kjent vannavgang....... ring føden er mitt tips. :-)
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 hadde jeg vært deg hadde jeg løpt til føden nå.. den skal jo være lukket og med propp.. er den ikke det så er det ett eller annet på gang så kjære deg, sleng deg over tlf og ring:)
Potetstappe Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2007 Da har jeg snakket med de på føden, og jeg har 1 cm åpning!
SokkeLaila Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 Kan tenke meg sjokket til kjæresten din! Så flaks at han reagerte, da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå