Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 Hei. Jeg testet positivt på streptokokk b i underlivet. Har fått beskjed om at barnet kan bli smittet under fødsel, det vil bli holdt ekstra godt øye med de første dagene og at jeg vil få pencillin under fødselen. Er kjemperedd for den lille da jeg har lest at det kan gi utslag i bl.a. lungebetennelse og hjernehinnebetennelse. I tillegg vet jeg at jeg tidligere har blitt dårlig i magen av pencillin, og det er jo ikke noe særlig når man vil kose seg med den lille. Takker for svar...
jordbærsjokolade Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 Jeg vet ikke nok om dette, men min første reaksjon er at ja, jeg ville bedt om keisersnitt. Men det er fordi jeg husker de historiene vi kunne lese om i avisenen for ikke så lenge siden! Men..hvis pencillin gjør så barnet garantert ikke blir smittet ville jeg ha gått for det!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 hvis jeg vet at det kan være fare for barnet hadde jeg absolutt tatt KS.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Hei! Er helt, og uten tvil, enig med sistemann i at dersom det er fare for barnet, så er det ingen ting å tenke på, men rolig gå for keisersnitt. Jeg ville hørt med lege om det og forsikret meg om at de ikke risikerte noe, og at alle hensyn til barnets helse ble ivaretatt. Når det er sagt, har jeg inntrykk av at leger alltid lar hensynet til barnet gå først, og dermed også tatt det som et hint om at begandlingen med penicilin gjør at vanlig fødsel er trygt. Skjekk, hør igjen, stå på magefølelsen din, gjør det du er komfortabel med, men sier de at dette er helt i orden, så ville jeg stolt på det. Grunnen til at jeg sier det, er at det er heller ingen spøk å ta keisersnitt... Du sier at mageproblemer ikke er vil begynne en koselig barselperiode med, men glem ikke at du etter ks skal komme deg over en omfattende operasjon, det er heller ingen spøk. Det har også sine "bivirkninger". I tillegg til slike som man kan få dersom man er uheldig - som betennelse osv., så har man garrantert en lengre periode der man skal være forsiktig med å trene, man må få hjelp til å komme opp av sengen, få hentet barnet ditt til deg fra sengen ved siden av osv. de første dagene... Jeg endte forrige fødsel med hastesnitt. No hard feelings, jeg er glad de passet på gutten min og fikk ham ut, kanskje kan jeg føde normalt denne gangen - vi får se. Jeg mener ikke å skremme folk fra å ta ks, men jeg blir noen ganger litt i stuss over at det synes å være lite snakk om at det også bærer med seg sine plager... Så når du diskuterer dette med legen din, så be ham/henne også fortelle litt om hva keisersnittet innebærer. Jeg mener - ikke la magetrøbbel under penicillinkur veie tyngst når du vurderer dette, for ks bærer også med seg sitt "trøbbel", i ganske lang tid... Lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 huff - meg igjen - ville bare si at jeg ikke forsto det slik at magetrøbbel veide tyngst for deg, men at det selvfølgelig er helsen til den lille! Jeg har stor respekt for bekymringen din!!!
minime<3 in belly Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 Du får jo klyster under fødsel så det med magen er vel ikke det værste tenker jeg, men jeg tror jeg hadde snakket liltt mer med jordmor og legen før jeg hadde bestemt meg. Det er jo ikke bare bare med ks heller..... Har ei venninne som måtte ta ks og hun klarer nesten ingenting på egenhånd etter fødselen så den "kosen" er litt borte for ho pga det vonde såret etter ks. Jeg hadde rådført meg litt mer med lege også hørt hva de anbefaler... Men du må selv være trygg på at det er en riktig avgjørelse for deg.
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 3. juni 2007 #7 Skrevet 3. juni 2007 Jeg vet ikke, men som om jeg tenker på mitt tilfelle sist, med alvorlig svangerskapsforgiftning.. så hadde jeg heller tatt ks... en å få kramper. Og jeg tror også jeg hadde tatt ks, om det var stor fare for at lille skulle bli smittet va noe. Det er ikke så gøy å være så liten og dårlig i starten:
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #8 Skrevet 3. juni 2007 Jeg tror jeg ville valgt fødsel om det hadde vært meg.
lemontree Skrevet 3. juni 2007 #9 Skrevet 3. juni 2007 Du er sliten og dårlig i starten etter ks, det skal jeg love deg. det tar mange måneder å komme seg. skal love deg jeg missunte de som kunne guffe på på tur og få bort magen, der jeg gikk med små skritt og fem-mnd. mage et halvt år etter fødselen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå