Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 Jeg bor i et hus som er veldig praktisk på mange måter, desverre så er det 'familiehus' og ikke eget slik at jeg må vise hensyn til at 'folk' plutselig kan dukke opp og overnatte der når de vil. I tillegg er det et par større utbedringer som må gjøres nå, som kan utføres innen barnet blir født. Desverre så viser min mor (som bestemmer over dette) litt tendenser til å bare ville utbedre et par småting som i hovedsak kan føre til at varmen kan forsvinne midt på vinteren :-( vi har mulighet til å bo på et bitteilte rom som lukter røyk men som selvfølgelig kan males, på den positive siden så vil vi nok spare endel penger på denne ordningen. Vi har muligheten til å kjøpe oss et eget rekkehus og ordne istand til barnet kommer. Bestemme selv og helt og holdent ta hensyn til oss selv...... det vil jo koste oss endel mer i utgifter. Min mor ønsker absolutt at vi skal bli boende, det vil si for å holde huset og at noen er der til å se etter det....... Økonomiske hensyn eller egoistiske? Hva gjør jeg nå....
Luna** Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 Det var litt av et dilemma ja. Saken har to sider. Det kjekkeste for dere er å ha deres eget hus, men det koster en del. For økonomien sin del er det best å bli boende. Hva vil dere om 1 år eller 2 år? Vil dere bo der, eller har dere allerede bestemt dere for å flytte om noen år? HAr dere det, er det bare å "utsette" utlegget.... Har dere samme inntekt om noen år, eller har den blitt mindre? Mitt valg: Skal dere likevel flytte om noen år, hadde jeg likegodt flyttet nå. Skal dere likevel bo der, er jo saken klar. Men hadde vel sagt tydelig klart i fra om at å ta bort varmen midt på vinteren var uaktuelt.... Det må vel hun skjønne også!! LYKKE TIL! NB: Ble du noe klokere???
@nemone Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Hei, Jeg ville ha flyttet - flyttet hjemmefra da jeg var ferdig med videregående selv, kunne ikke falt meg inn å bodd hjemme lenger. Jeg ser ikke på det å flytte for seg selv som egoistisk - men rett og slett noe som hører med når man blir voksen. Vet ikke hvor gammel du er - men har dere mulighet til å kjøpe eget så hadde jeg definitivt gjort det ja.
litakine og Theodor Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Jeg bor og i et slikt familiehus, men vi har litt ordning på det - kanskje kan du lage en avtale med din mor? Vi betaler selv for de fleste utbedringer som gjøres her, men vi har og en avtale om at det er min samboer som vil arve huset. Eller kanskje din mor kan kutte litt i leia mot det dere pusser opp. Vi har også en regel om at vi bestemmer her, folk for ikke bare komme å bo som dem vil. Det var slik i begynnelsen, men jeg orket det ikke mer og sa ifra om det.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 Det stemmer at det kjekkeste er nok å ha sitt eget, på mange måter. Omstendighetene er inviklede og det gjør at jeg ikke bare kan pakke sammen snippsekken og dra egentlig, det blir endel styr om jeg drar og da skaper jeg endel trøbbel for min mor og familien mht til huset, evt salg av huset. Vi kommer ikke til å bli boende der vi bor nå i uendelig tid uansett, så jeg må velge om jeg vil bli boende der noen tid videre.... jeg tror egentlig boligmarkedet er på vei til å snu og det skaper jo større mulighet til å skaffe noe "bedre" på sikt å bo i. Vi kan ikke ta ansvar for enkelte av de tingene som må pusses opp og kan heller ikke forvente at andre ikke kan bo der når de kommer forbi, da dette er noen av forutsetningene for å ha huset i det hele tatt.. Jeg sitter litt låst med dette huset ja... det ser jeg, egentlig en litt dårlig deal i utgangspunktet når jeg tenker meg om. Jeg tar gjerne i mot flere tips jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå