Snappie Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 Er det noen som vet om omgangssyke er farlig under graviditet? Jeg er 31 uker på vei og har en mann som er syk i dag. Blir sikkert smittet av han om ikke alt for lenge Er det skadelig for den lille i magen tror dere?
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 nei det er ikke farlig,men husk og drikke mye.
Nanna1976 Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Jeg er i uke 36 og har akkurat hatt en skikkelig omgang magesyke. Babyen ble veldig rolig (er normalt innmari aktiv) et par dager, men kom seg etterhvert som jeg fikk i meg mat igjen. Så er ikke farlig, men forferdelig ubehagelig sef.
Genusa&Andreas3mnd Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Jeg hadde omgangssyken for 14 dager siden, ikke vært så syk siden jeg var barn! Til og med vann kom opp igjen. Men lege og jordmor sa at så lenge det ikke var langvarig (over en uke) så var det ingen fare....
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 Den lille ligger så trygt og godt der inne. At om du får en omgangssyke, så trenger du ikke bekymre deg for den lille.. Jeg hadde 3 uker med INTENS hoste, og var redd jeg skulle "hoste sundt" den lille, men gikk bra det også God bedring, om du blir smittet:)
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #6 Skrevet 2. juni 2007 Har hatt to omgangssyker i løpet av svangerskapet. Legen sa det ikke betyr noe så lenge man ikke får avorlige forstyrrelser i væske- og saltbalanse (VELDIG sjelden ved vanlig omgangssyke). Han anbefalte å drikke blandingen farris/eplejuice 50/50. Da får man både salter og fruktsukker, det hjelper også på kvalmen. Deilig men isbiter!
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #7 Skrevet 2. juni 2007 Stakkars deg, Snappie. Nå gruer du deg sikkert fryktelig til "å komme på slaktebenken". Jeg tror nok ikke det er noe farlig for babyen i magen din hvis du får omgangsyke. Men jeg føler med deg, det er fælt å gå å vente på helvete. Fordi det er et helvete å ha omgangsyke. Nå er det lørdagskveld og i morgen er det søndag, så da er det meste stengt. Hadde det vært vanlig hverdag nå så kunne du gått på butikken og kjøpt ingefærrot og skrelt ingefær og lagd te av det. Jeg kan ikke garantere at det hjelper, men det er verdt et forsøk for å forebygge at du må kaste opp. Ingefær er kvalmedempende og fint for fordøyelsen, jeg tror det har litt antiseptisk virkning også, så har man folk tett innpå seg med omgangsyke så råder jeg til å prøve å drikke ingefærte (drikk flere kopper i døgnet). Ellers så kan du gå i helsekostbutikk og/eller apotek og kjøpe ingefærkapsler. Slike kapsler er til for å bruke mot kvalme, særlig ved reisesyke. Selv om det er omgangsyke det dreier seg om, så skader det ikke å prøve. Jeg ønsker deg lykke til, jeg føler med deg, og håper for din skyld du slipper å bli smittet med den fordømte omgangsyken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå