jordbærsjokolade Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 Jeg får aldri til å lage sprø vaffler..Noen som har noen gode tips (eller oppskrifter)?
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 Jeg dytter litt jeg. og håper noen smart kommer med en kjempe oppskrift.. Nå fikk jeg så lyst på deilige nystekte vaffler!!!! hjelp
Amalie82 Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Har ikke noe god oppskrift, men ferdig pakken du får kjøpt i butikken er bare helt fantastiske!! Sprø og kjempe gode!!!!!!!!! Anbefales virkelig. Det er de gule posene, som du også får kjøpt pannekaker og sjokoladekake++++ Toro trur jeg, men ikke sikker.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Stemmer, er toro!! De er rettogslett himmelsk
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 4 egg 4ss sukker Dette blandes godt sammen. Spe mel spe melk (1 liter melk, spe mel deretter (alt ettersom hvor mye røre du ønsker), slik at røren blir tynn og fin) 1 ts salt 6-7 ss smeltet margarin 5 toppet ss vaniljesukker eller melis
Mamman til Celine og Marcus Skrevet 2. juni 2007 #6 Skrevet 2. juni 2007 Denne er KJEMPE GOD =D =D Havrevafler med rømme Utskriftsvennlig versjon Legg til favorittkaker Denne oppskriften på "Havrevafler med rømme" gir veldig myke og gode vafler! Oppskriften gir 15-18 vaffelplater. Ingredienser: 100 g smør 5 egg 1,5 dl sukker 3 dl lettrømme 5 dl melk 1,5 ts kardemomme 1 ts bakepulver 4,5 dl hvetemel 1,5 dl havregryn Fremgangsmåte: Smelt smøret. Pisk sammen eggene med en stålvisp. Tilsett smør, sukker og lettrømme. Pisk til blandingen blir klumpfri. Ha i melken. Tilsett så kardemomme, bakepulver og hvetemelet. Bland til klumpfri røre. Til slutt røres i havregrynene. Vaffelrøren skal bli nokså tynn i konsistensen. La vaffelrøren stå og svelle i 30 min. Stek så vaflene i vaffeljern på middels varme. Bruk litt smør til stekingen. Avkjøl vaffelplatene på rist. Serveres nystekte. Tips: Bruk små, lettkokte havregryn til denne oppskriften.
*Biola* Skrevet 2. juni 2007 #7 Skrevet 2. juni 2007 pakkevaffel. Tilsett en boks rømme.. husk å trekke fra 2,5 dl (?) VÆSKE.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå