Løvemor79 Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 Jenta vår på 3år sitter forovervendt, men begynner å få dårlig plass til bena. Vi har tenkt på 2 løsninger. 1) At hun sitter foran, men er det å anbefale? 2) at vi dytter seteryggen på passasjersetet fremover, og jeg sitter bak føreren. Babyen som kommer må da sitte foran (bakovervendt såklart). Hva ville dere gjort?
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 ¨Jeg skjønner ikke? Sitter hun forovervendt og har dårlig plass?
Løvemor79 Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2007 Ja, beina hennes blir liksom trykt inn i seteryggen til føreren.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Hvilket sete sitter hun i? Hvor tung er hun?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 Kanskje det kan løses ved å bytte sete? Hvis hun ikke allerede gjør det, kan hun sitte i en sånn pute med rygg. Ellers er vel en baby i en babystol tryggere foran enn en 3-åring innbiller jeg meg... Så sant det ikke er airbag, selvfølgelig.
Løvemor79 Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. juni 2007 Husker ikke merket i farta. Lurer på om det er maxi cosi. Det er iallefall ifra ca10kg og oppover, og hun er 13kg.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 2. juni 2007 #7 Skrevet 2. juni 2007 Ok... Hmmm, da var det litt vanskelig, de skal jo ikke bytte før de er 15 kilo... Hva med midten bak? Er hun veldig lang?
Løvemor79 Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. juni 2007 Ja, jeg syns det virker mere utrygt å sitte foran forovervendt, selv om hun er godt fastspent, så det blir vel alternativ 2 kanskje. Har liten lyst å bruke penger på et nytt sete, om det kan løses på andre måter. Iallefall hvis hun ikke er stor nok til å begynne med "juniorsete". Vi har ikke airbag, nei.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 2. juni 2007 #9 Skrevet 2. juni 2007 Er den vektgrensen på 15 kg så absolutt, da? Det har jo med alder og høyde og gjøre også. Jeg mener å ha hørt at så lenge de sitter forovervendt er det nesten uansett bedre å bruke bilens egne belter. Og det finnes jo sånne pute med rygg som er godkjent fra 9 kg. (Ikke for det, jeg synes det er galskap å skulle sette en på 9 kg i et sånt! Er bakovervendt-fantast selv) Jeg tror jeg ville vurdert et sete som er et pute med ryggsete, ta en tur i en butikk med folk som har grei på det, ring trygg trafikk ol.
Løvemor79 Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 2. juni 2007 Hun er ikke spesielt lang. Nesten 95cm tror jeg. I midten bak har vi bare sånn magesele, så vi får nok ikke festet setet ordentlig der.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 2. juni 2007 #11 Skrevet 2. juni 2007 Syntes fortsatt det høres rart ut hehe, hvilken bil har dere da? Barma er så myke i beina at det gjør ikke noe om de sitter litt med dem i krøll...
Løvemor79 Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 2. juni 2007 Ja, vi får se litt rundt etter et aktuelt og lovlig sete hun kan ha i mange år framover. Så får vi ta en midlertidig løsning ved at jeg sitter bak så lenge. Takk for svar. )
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 2. juni 2007 #13 Skrevet 2. juni 2007 Det er kjempe viktig at ungen er 15 kilo før hun får et slikt sete ja... Bilens seler strammer ikke til hvis hun er lettere...
Løvemor79 Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 2. juni 2007 Får feite henne opp litt da! hehe. Neida.. :oP Hun får sitte i det til det er trygt å bytte. Finner vel ut av noe. )
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 2. juni 2007 #15 Skrevet 2. juni 2007 Hehehe, prøv det... Men seriøst, kan hun ikke sitte i midten bak da? Klager hun når hun sitter med bøyde ben?
Løvemor79 Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #16 Skrevet 2. juni 2007 Jeg tror ikke jeg får festen det i midten pga den selen som er der. Setet skal festes i både mage- og bryst selen om du skjønner, og i midten er det bare en enkeltsele til å ha rundt magen. Ja, hun klager om hun har sittet der en stund. Sparker i seteryggen og greier. Vi får se det an litt da. Tror jeg flytter det over på passasjersiden, så kan jeg heller dra meg lengre fram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå