Solitude Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 Ohhhhh, herregud... så ekkelt...jeg hater maur... Ser ut som de holder seg i et av hjørnene i stua, ser ikke helt hvor de kommer ifra men har lagt ut maurboks. men finnes det noe annet som dreper disse med engang ??? Det tar jo litt tid hvis de skal spise av maurboksen og så ta stoffet hjem, slik at alle blir drept. *grøsser* enda mer...
Pærefrø Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 Vi kjøpte et vidunder middel på byggeriet i fjor.. Det var en spray, men husker ikke hva den het.... Men den tok de med en gang. Jeg sprayet rundt listene i hele huset + masse der de kom inn, og vi har ikke hatt maur inne siden det. Den kosta rundt 90-100 kr. Det var en hvit flaske med svart "spraykork"....
Pærefrø Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 men om du skulle komme i fare for å klaske til et par av de sånn at de dauer, så må du ta de vekk med en gang, for de kommer nemlig å henter dem og da blir de ganske mange tilslutt.....
♥Snulder Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Strø ut bakepulver! Da drar de med seg det tilbake til "hjemmet" og tar livet av flere.... Det finnes også slike fin bokser å få kjøpt med maurkverk, til innebruk.
dama Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 "Radar maurspray" vidundermiddel som du sprayer på der du ser de kommer inn.. og vips holder de seg unna.. jeg sprayer både på innsiden og utsiden veldig viktig at du kjapper deg med å få de ut, for her i fjor endte det med at de bygde maurtue i tre av potteplantene mine... måtte kaste alle sammen...
suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 15. mars 2008 #7 Skrevet 15. mars 2008 Vi fikk plutselig en sti med maur gjennom huset i fjor. Vi kjøpte et pulver som vi strødde langs lister (bakepulverkonsistens) ble borte med en gang og så de ikke mer.
camilla^ Skrevet 16. mars 2008 #8 Skrevet 16. mars 2008 Strø kaffepulver (filtermalt, kokmalt) og kanel rundt huset så forsvinner alle maur. Tok helt knekken på de som var hjemme hos mine foreldre. Hadde alltid maur hver vår og høst, men etter dette forsvant de helt. Strør litt kaffe om vi husker det. Vært borte i 6 år snart. (de var der i nesten 20 år før det)
Solitude Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. mars 2008 WHAT!!! tenkte jeg når jeg så mit nick under denne overskriften.. Nicktyv ??? Nope, bare et gammelt innlegg jeg hadde glemt at jeg skrev SELV...hahaha..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå