Gå til innhold

Alt er så leit :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 5 1/2 uke, de første ukene gikk alt så fint, hun skrek nesten ingenting og jeg følte meg på høyden av situasjonen. Nå de siste dagene har hun slitt litt med magevondt, i går var det mas og skriking og hyppig amming fra halv to til halv tolv, da fikk hun ut masse bæsj og luft (hadde ikke bæsjet hele dagen, noe som er uvanlig til henne å være) og da ble hun som en ny unge. Jeg bebreider meg selv for dette, var det noe jeg hadde spist, skal jeg kutte ut melk fra kostholdet, etc. etc.. har hun fått kolikk? Det er så mange spørsmål og jeg er så sliten. Har grått mye de siste dagene og føler jeg ikke mestrer dette i det hele tatt, har bare lyst å løpe vekk fra alt innimellom.. er det normalt at de har dager der de gråter mye, uten at det betyr de har kolikk? Skal på 6-ukerskontroll til uka så da får jeg spørre og grave.. mannen min forstår ikke hvordan jeg har det. Babyen sover nå og jeg kjenner at jeg rett og slett gruer meg til hun skal våkne..tenk om hun blir lik i dag som hun var i går.. huff, vanskelig dette her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner hvordan du har det...Jeg har en på 6 mnd og han var sånn de to første mnd...Men han ble bedre.

Det er vanlig at de til tider kan gråte masse og være urolige uten at de har kolikk.

Å det at mannen din ikke skjønner hvordan du har det vet jeg også alt om...Min å er sånn.

Men ikke gi opp selv om det til tider er tøft det blir bedre!

Og som du skrev spør og grav på helsestasjon de kan gi deg mange svar!

Vil iallefall ønske deg masse lykke til og håper det går over og at dere kan kose dere!

Skrevet

Små babyer får vondt i maven veldig fort, og noen dager er verre en andre.. Vær forsiktig med kullsyre, for mye frukt, løk, kål,melk i begynnelsen, det var jeg for min var litt sensitiv på hva jeg spiste.. Og sjokolade! Kan gi magesmerter hos de små!

Men litt går nok bra! Blir bedre snart, de første 3 mnd tror jeg alle tyr fort til tårer og blir lett frustrert for de er harde, hvertfall når babyen gråter mye!

Lykke til

Skrevet

Det kan jo hende du hadde spist noe hun ikke tålte den dagen?? Syns ikke du skal bebreide deg selv for det, det er jo ting man ikke vet, barnet kan jo reagere på hva som helst! Ikke bare de "vanlige" tingene som løk, kål osv.

Men tror de har veldig varierende dager, ihvertfall har vår gutt det. Så det kan jo hende hun bare hadde en "dårlig" dag med litt magevondt? Og hvis ikke pappaen syns det er slitsomt, så kan vel han ta henne med ut på tur så du får hvile eller noe? :)

Skrevet

Vi hadde det sånn de første ukene oxo.Det gikk over ved ca 2 mnd alder.Sukkervann hjalp litt under de værste øktene.For luftsmertene.Husker jeg satt i senga og gråt - visste ikke hva j skulle gjøre..jeg var så trøtt og sliten!

Du kan jo prøve å ta en prat m helsesøster.Tarmene til disse bebisene er jo ikke ferdig utviklet, tenk deg om Vi skulle ha mageknip hele tiden og ikke kunne få forklart det!

Det kommer bedre tider! Men vi føler med deg, vi har vært der.

Var vel ikke mye til hjelp dette, men sender deg en varm klem jeg :-)

Skrevet

Føler med deg. Jeg hadde osgå dager der jeg følte jeg ikke helt mestret oppgaven. Gutten min gråter (skriker:-)) kanskje mer nå (3 mnd) enn når han var 5 uker men jeg føler meg mye sterkere og tryggere i rollen som mor, derfor takler jeg det fint. Blir selvsagt fortsatt bekymret, sliten etc innimellom men som sagt takler jeg det bedre nå. Husk; babyer gråter, trenger så absolutt ikke være kolikk.

Snakk med helsesøster du, de er flinke til å roe oss førstegangs. Jeg var ofte innom der i starten :-)

Husk; det blir bedre.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...