hege31 desember baby.har født. Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 jeg har en venninne som jeg synes skuffer meg til tider. før jeg ble gravid var vi ofte på byen i helgene. vi hadde det kjempegøy sammen.før jeg ble gravid kom hun endel på besøk til oss.men etter at jeg sa at jeg er gravid, føler jeg hun unngår meg. hun har ikke type og ikke barn. hun ønsker seg veldig en unge. plutselig går hun masse på byen, går sammen med andre hun nesten aldri har gått sammen med før. og spør jeg om vi skal finne på noe, er hun alltid trøtt eller skal noe. jeg tror hun er sjalu pga jeg skal ha baby!! hva tror dere? vi hadde en venninne som døde for et par mnd siden, hun kjente henne best. men i går var hun hos foreldrene til hun som døde, og fikk arve masse av klær og flotte sko o.l. fikk mld av henne i går om at en annen venninne av oss hadde nettopp vært hos henne og fått to poser med klær og flotte sko. hun skriver hun har NOE IGJEN hvis jeg vil se! føler at jeg får restene liksom. overreagerer jeg?? nå er jeg 3 mnd på vei. og hun spør aldri hvordan jeg har det. nevner ingen ting om babyen jeg venter. synes det er dårlig gjort jeg!!
fairy Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 hvis hun har VELDIG lyst på baby selv er det nok litt sårt for henne å se deg gravid. Det kommer nok til å gå seg til etterhvert. At hun drar på byen med "nye" venninner syns jeg da at hun må få lov til. Er ikke like gøy å dra med noen som er edru når man selv er i slag. Jeg hadde det litt sånn med vennene mine i begynnelsen jeg også. Det er jo nytt for dem, og de vet ikke helt hvordan de skal takle det. Jeg syns det er litt usmakelig å bli "sur" fordi du ikke ble først prioritert til å arve en død venninnes klær og sko. Det er liksom helt fjernt for meg at du i det hele tatt kan tenke sånn. Menmen, vi er forskjellige her i verden. Så sånn alt i alt syns jeg kanskje at du overreagerer litt. men hva med å snakke med henne om det? Kan hende hun ikke legger merke til hvordan du oppfatter oppførselen hennes?
Ikkelektuell Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Hun synes selvfølgelig det er vanskelig å forholde seg til deg slik situasjonen er. Ikke noe rart i det. Selv om du er gravid, er det opp til deg å ta litt hensyn også, ved å ikke forvente at venninna di skal takle dette helt med en gang (du er jo bare tre måneder på vei). Gi henne litt tid. Angående episoden med klær og sko, så vil jeg si du overreagerer, ja.
prins 07, prins 10 Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Kansje det er vanskelig for henne å forholde seg til deg nå som du skal ha barn. Hvis hun virkelig ønsker seg baby kan man jo forstå at det er vanskelig å se sin venninne lykkelig gravid. Man takler ting forskjellig, kansje hennes måte er å distansere seg fra deg. Ta det opp med henne du, og lykke til.
vero:o) Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 er jo litt kjipt av hu å unngå deg da,,men hu syns vel det er vansklig da,sikkert sjalu....men det me klærna:: hvem vil vel gå med sin avdøde vennindes klær???? det syntes jeg var det sykeste!!eller?
Tussa og Sofie Skrevet 2. juni 2007 #6 Skrevet 2. juni 2007 Hei! Jeg kjenner meg kanskje litt igjen i det du skriver. Jeg føler vel også litt at man har dalt litt på interesse-stigen etter at jeg ble gravid. Har spesielt 2 veninner som jeg har vært kjempemasse sammen med og hatt mye gøy med som har "forsvunnet" litt nå. Jeg har selv vært flink til å ta initiativet til å finne på ting for å vise at jeg er ikke noe mer opptatt selv om jeg er gravid, herregud, ungen har jo ikke kommet enda.Sist vi var sammen alle sammen spurte ingen av dem hvordan det gikk eller nevnte det med ett ord, og det er litt sårende fordi det er en stor ting på linje med om andre hadde kjøpt seg nytt hus el. det er ihvertfall normal høflighet å spørre!! Den ene av disse er singel og den andre er samboer men sliter i forholdet og har alltid ønsket seg barn. Vi er samme alder som deg. Jeg tror dette i stor grad dreier seg om misunnelse. Jeg har tenkt til å konfrontere dem med et og bare spørre om det er noe galt, fordi jeg føler at ting har endret seg. Kanskje de er usikre på hvordan forholde seg. Må bare kommentere det med venninden som døde, der synes jeg du overreagerer hvis du føler at du burde blitt "valgt" ut som nr 2 for å arve de kule klærne og nå føler at du får restene. Jeg håper ikke du mente det slik som det ble fremstilt. Tragisk at hun døde og man har ikke "krav" på noenting fra en avdød venninne og det å tenke på det materialistiske i en slik situasjon synes jeg blir kjempe egoistisk. Men, som sagt, jeg antar du ikke mente det slik, men at det kom ut litt feil.
hege31 desember baby.har født. Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. juni 2007 vil bare si at hvis det var omvendt, at hun ventet barn, hadde jo jeg spurt og brydd meg litt om barnet hun venter. men som sagt er det kanskje vondt for henne å se meg gravid. det skal jeg tenke på. og ta hensyn til. ang det med hun avdøde venninna vår, så synes jeg også det hadde vært ekkelt å gått med hennes klær, det ville jeg aldri gjort. men følte vel kanskje at kunne spurt først om det var noe jeg hadde lyst på.
jordbærsjokolade Skrevet 2. juni 2007 #8 Skrevet 2. juni 2007 Hvorfor skulle du blitt spurt først? Hadde jeg arvet en masse klær fra en avdød venninne hadde jeg ikke satt meg ned og tenkt på hvem jeg ville spurt først om hvilke klær de ville ha, hadde ikke tenkt overa at noen ville tenkt på arverekken. Hvis denne venninnen av deg stod den avdøde nærmest kan det jo hende at hun fortsatt er lei seg og tenker masse på hun som døde? Du er jo bare tre mnd på vei, og venninnen har vært død i to. Hadde min venninne dødd hadde jeg nok tenkt mer på henne en den levende som var gravid, i hvertfall en periode. Kanskje du burde bry deg mer om henne som faktisk har mistet en god venn.. Syntes du virker litt egoistisk jeg. Men hva vet jeg, det er alltid to sider av saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå