Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 Er en av oktobermammaene som var på ul i uke 18.Reagerte da på at jeg ikke skal til sykehuset igjen før september måned.Dette kan vel umulig stemme??Og er det sånn at fastlegen inkaller meg til kontroller.?Føler jeg har fått så dårlig info..Takk for hjelp!!
pregnante :-D Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 Hvorfor skal du på sykehuset i det hele tatt før du skal føde? Det skal ikke jeg.. Kontroller bestiller du selv hos fastlege, gyn, jordmor. Du velger. Ca hver 5-6 uke :-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Tror ikke det er så vanlig å vere på mange kontroller på sykehuset. Jeg også var på ul i uke 18, men må tilbake i uke 28 pga lavtliggende morkake. Men hadde det ikke hvert for det tror jeg ikke at jeg hadde fått innkallelse til noe mer før jeg drar dit når fødselen er igang. Er jordmor eller lege du skal gå til under svangerskapet. Jeg må passe på selv å bestille ny time. Er til kontroll ca hver 4 uke. Helst hos jordmor, men siden hun er sykmeldt nå går jeg til lege. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Jeg har tydeligvis misforstått..Dette får man dekket??Er det bare å velge å vrake på gule sider da??Tusen takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 Men jordmødre holder vel til på sykehus??ååå fastlegen min er så dårlig til å gi info!!!!!!
pregnante :-D Skrevet 2. juni 2007 #6 Skrevet 2. juni 2007 Jordmødre finnes på både sykehus og helsestajoner. Der kan du jo bare ringe / gå bort å høre om de har en ledig time til deg Jeg er i uke 24 og har vært på 3 kontroller. 2 til fastlege og en til gyn. (bare ringte og bestilte ja) Dette har vært gratis, med unntak hos gyn da jeg betalte 50kr får ultralydbilder :-) (vel verdt det) Skal på neste kontroll i uke 28. (juli)
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #7 Skrevet 2. juni 2007 De fleste holder vel til der ja, men her jeg bor er det også ei på helsesenteret som vi kan gå til. Men du kan jo ringe på sykehuset å høre om det er mulig å få time med en jordmor eller om de vet om hvor du skal henvende deg?
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #8 Skrevet 2. juni 2007 Så lenge det ikke er behov for spesiell oppfølging, så trenger du ikke time til sykehuset igjenn. Du bestiller selv time til fastlegen din, og eventuelt jordmor om du vil gå der. Jeg går annenhvær gang , fastlege og jordmor, trives veldig godt med den kombinasjonen. Regner med du har en fastlege, ta å bestill deg en time der. Så kan jo kansje fastlegen anbefale en jordmor du kan bestille time hos etterpå. Ikke alle jordmødre holder til på sykehus =) Lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå