Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 ..som har vært hos dere annehver helg eller lignende?? Det er jo mye prat om hvordan det er for barn som er hos far/mor annenhver helg. Hvordan de føler å komme inn i familien, hvordan forholdet til stemor, stesøsken, far er osv. Jeg lurer litt på hvordan det er for barn som bor fast et sted å ha et søsken som kommer inn i familien annenhver helg. Man reflekterer jo antakeligvis ikke så mye over det når man er liten, men kanskje noen har gjort seg noen tanker som voksne? Hadde vært moro å hørt om det er noen med egen erfaring som kunne dele noen tanker.. :-)
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 Det er no skikkelig dritt!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fest hver gang dem dukker opp. Deres favoritt mat. Gjøre ting som de liker osv. Nei. Takke seg til mamma og pappa og ordentlige søsken! Og jeg reagerte på dette som barn. Ikke noe som har kommet som voksen. JEG vil ikke ha barn med flere enn en mann. Heller ikke ha barn med en som har barn fra før.
gadiana- 1 dag på overtid Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 hei, mannen min har 3 barn fra før og har kjent dem siden de var små, det fungerer kjempe bra og de er nå 20 år, 18 og 12, før hadde vi dem annenhver helg, men nå bor de i nor Norge og vi bor på østlandet og da kommer de på ferie og sånt, j vil se at de er glad i meg likeså er j glad i dem, veldig gode unger, hun eldste bor her i nærheten, men d blir spennende når lille tulla våres kommer, regner m at d går likebra som før:) Har du el mannen din barn med en annen fra før? klem og lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Vi har en stesøster (grusomt ord forresten), hun var på besøk hos oss annenhver helg en periode når jeg var liten. Syntes det var kjempestas jeg. Alltid koselig når hun kom for da fant man på noe spesiellt (selvfølgelig, for hun så jo ikke faren sin mer enn annenhver helg), og jeg og søsteren min hadde en ekstra å leke med. Det blir hva man gjør det til selv, de voksne må være flinke og rettferdige og behandle barna likt. Husker en episode hvor stesøsteren fikk kjeft for ett eller annet hun hadde gjort, og faren hennes straffet henne på en måte som hverken meg selv eller søsteren min ville blitt straffet på (dro henne i hestehalen). Jeg husker jeg syntes det var blodig urettferdig for hennes del. Husker også at mamma noen ganger sa til stefaren min at han måtte snakke til datteren sin (hvis hun gjorde noe galt). Syntes også at det var trist når mamma sa det.
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 Jeg er pittelitt enig med øverste anonym. Det var skikkelig slitsomt de helgene mine stesøstre kom, fordi alt skulle gå på deres premisser hele tiden. Og så fikk de hele tiden lov til ting av faren sin som vi andre ikke fikk lov til. Når mamma prøvde å sette like regler for alle ble hun den store stygge ulven. Hvordan det fungerer er jo mye opp til foreldrene da. Det kan sikkert fungere kjempefint dersom man har like regler for alle og behandler helgebarna likt som de barna som bor fast. Men jeg tror kanskje spesielt fedre som ser barna annenhver helg har litt vanskelig for å sette grenser pga dårlig samvittighet. I allefall i de familiene jeg kjenner. Men jeg må si, at jeg er uendelig glad i mine stesøstre altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå