Mini-me:) *gravid* Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 Hadde som mål å fullamme i 6 mnd, men nå er snuppa over 4 mnd og har begynt å bli så urolig om natta... Dette har pågått i snart to uker. I natt var hun våken 1 gang i timen (!!!!) Har gitt henne mme på kvelden i fire dager, uten at det har hjulpet. Uff... hadde så lyst å fullamme i 6 mnd... er på en merkelig måte skuffa over melkeproduksjonen min! Hehe... jeg føler jeg ikke har så mye melk lenger, hvertfall ikkje på kvelden. Kan melkemengden bare minke sånn? Det har jo gått bra i 4 mnd! Så var det grøt da... har lyst å prøve det. Føler at snuppa er klar for mer mat. Men så har jeg dritdårlig samvittighet da, for hs sa at det trenger jeg ikke før hun er 6 mnd. (hun legger godt på seg) Jeg spurde om jeg kunne begynne med litt mme, men nei.. jamen, hva om jeg ikke har nok da??? Så leser jeg her inne at det er best å fullamme i 6 mnd. åsså får ikke jeg det til da... Aaaarrrgg!! Litt frustrasjon her på morgenkvisten...
Linn83 Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 Hei:) jeg har ikke ammet i det hele tatt nesten, for jeg hadde ikke melk:( i begynnelsen gå jeg bare det som var anbefalt på mme pakken, men jeg fant fort ut at ho trengte mye mere, startet så smått med grøt når ho var 3 mnd, velling bare til å begynne med da:) ho spiste mye mere enn det som var annbefalt, men ho har aldri vært for tykk, ligger litt under på vekt skalaen. fram til ho var fire uker så fikk ho for lite mat var oppe ennen hver time... etter jeg begynnte å gi ho mere mat så har ho sovet hele natten 08.30-08.00:) du har vært heldig som har ammet så lenge så ikke vær skuffet over at du ikke greier full amme til ho er 6 mnd. gjør det du føler er best for barnet. alle er forskjellige. Lykke til
selma07 og engel Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Hei! Jeg syns at du skal prøve å snakke med helsestasjonen. De har kanskje noen tips og råd til deg igjen! De må jo ta utgangspunkt i den situasjonen dere er i.. ikke hva som var før... Det kan henne at babyen prøver å øke produksjonen din, at det er derfor den vil suge så ofte.Hvor ofte får den mat på dagen?? Jeg har begynt å gi Selma både når hun våkner og når hun skal sove. det har hatt stor innvirkning på min melkeproduksjon! Hun er også 4 mnd!
Rose69 Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Har du prøvd amme-te? Weleda sin amme-te er best, merker at jeg får mer melk.Drikker flere kopper daglig.Lager "ice-te".Da får jeg i meg mer.Har det i en stor sports-flaske j har m overalt. Mange har lite melk om kvelden.Det er ikke uvanlig.Min sønn er 5 mnd nå og vi har lenge gitt han flaske med MME om kvelden.Ellers fullammer jeg. Nå har vi også nylig startet med et ts grøt (hirsegrøt) i flaska og han sover lenger :-) Hurra! Skal prøve med 2 ts neste uke.Osv...Til slutt håper j han sover hele natta.Men i natt sov han fakstisk fra kl 23-07 !!!!!!!!!!! D har han aldri gjort før.Himmel, så deilig.Husker nesten ikke hvordan d var å sove så lenge. Hør m helsesøster om dette er ok for baby 4 mnd.De sa det var helt ok for min baby 5 mnd. Lykke til!
Mini-me:) *gravid* Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2007 Takk for svar damer:) Jeg har lurt litt på ammete, er det på helsekosten jeg får tak i den? Angående helsestasjon så får jeg ikke noe skikkelig svar.. hs sier at jeg bare skal amme, det sier hun vel ut i fra at hun legger godt på seg. (vi har vert litt uheldig med hs vår...) Men jeg kan jo ikke amme hver time hele natta! Hun spiser mye på dagtid, det har hun alltid gjort. Hvertfall annenhver time, gjerne oftere. Da spiser hun av begge.. I og med at hun spiser så ofte, så burde jeg produsere en hel haug, men det tror jeg ikke jeg gjør.. Jeg tenkte med meg selv at da kunne jeg prøve å fullamme i 5 mnd da, men etter netter som disse så tror jeg at jeg bare må prøve med grøt. Men hvor mye er det anbefalt å begynne med?
Bea80 & Gullgutten Skrevet 2. juni 2007 #6 Skrevet 2. juni 2007 Du får ammete på helsekosten, den er knallgod Jeg har klosterurter sin som jeg bruker tesil på. Begynn med et par skjeeer og øk litt hver dag, vet ikke om det er det som er anbefalt, men det fønket helt fint her Det var litt "nederlag" å begynne med grøt, men den følelsen forsvant veeeldig raskt når jeg fant ut hvor kjekt det var og se når han spiste....hihi. Åsså er det litt deilit at pappaen også kan gi mat og ikke bare jeg ;) Får litt mer frihet med en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå